Jump to content

Støping av hull for å sette inn nytt drev.

Andre:)

Recommended Posts

Har hatt et vp 290 drev og skal sette inn et mercruiser drev. Dette drevet er en del mindre en vp drevet å jeg må da støpe igjen hullet. Er det noen som vet åssen dette gjøres, eller vet om noen som gjør dette. Båten ligger v nesset innerst i bunnefjorden.

Trenger også en mal (mercruiser 120 hk motor med tillhørende drev.

• 1 år senere...

Skal bytte fra et OMC 800 Drev til Volvo-Penta DP og har tenkt å støpe igjen det store hullet som er der idag. I hekken er det en stor treplate. Bør jeg bytte hele tre plata, eller skal frese ut i flere omganger å laminere det sammen?

Hvilken tresort bør det være? Hvilken type lim skal brukes?

Alle tips mottas med takk. (Har ikke tenkt å bruke en adapter).

har heiset drevet mitt da jeg kjører det i overflaten, tenkte på å tette igjen men fant ut at like greit å bruke en 15mm aluminiumsplate hvor jeg plasmakuttet ut hull til drevet og skrudde dette utenpå hekken på båten i høyden jeg skulle ha, funker knallbra.

Vil ikke koste mye å få laget en adapter med samme prinsipp heller, vil garantert bli billigere enn å kjøpe ferdig :wink:

Ta en titt på ECO DRIVE overflatedrev fra Motor marine. Det er ett overflatedrev med ti års garanti og 40000 timers garanti på lagrene så slipper du drevproblemene. Litt dyrt men bra er det. Jeg har bestilt det selv. :flag:

Kan du si noe om pris på dette drevet? Må du ha gir itilegg?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...