Andre:) Startet 18.April.2005 Del på Facebook Startet 18.April.2005 Har hatt et vp 290 drev og skal sette inn et mercruiser drev. Dette drevet er en del mindre en vp drevet å jeg må da støpe igjen hullet. Er det noen som vet åssen dette gjøres, eller vet om noen som gjør dette. Båten ligger v nesset innerst i bunnefjorden. Trenger også en mal (mercruiser 120 hk motor med tillhørende drev. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 Det finnes ferdig adapter plate fra Mercruiser til dette, da slipper du å gjøre noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Andre:) Svart 18.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2005 Ok, takker. Hvet du hvor det er mulig å få tak i det? Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 Ta en titt på ECO DRIVE overflatedrev fra Motor marine. Det er ett overflatedrev med ti års garanti og 40000 timers garanti på lagrene så slipper du drevproblemene. Litt dyrt men bra er det. Jeg har bestilt det selv. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 Adapter plate fra Volvo til Mercruiser får du hos en Mercury forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 24.September.2006 Del på Facebook Svart 24.September.2006 Skal bytte fra et OMC 800 Drev til Volvo-Penta DP og har tenkt å støpe igjen det store hullet som er der idag. I hekken er det en stor treplate. Bør jeg bytte hele tre plata, eller skal frese ut i flere omganger å laminere det sammen? Hvilken tresort bør det være? Hvilken type lim skal brukes? Alle tips mottas med takk. (Har ikke tenkt å bruke en adapter). Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 24.September.2006 Del på Facebook Svart 24.September.2006 har heiset drevet mitt da jeg kjører det i overflaten, tenkte på å tette igjen men fant ut at like greit å bruke en 15mm aluminiumsplate hvor jeg plasmakuttet ut hull til drevet og skrudde dette utenpå hekken på båten i høyden jeg skulle ha, funker knallbra. Vil ikke koste mye å få laget en adapter med samme prinsipp heller, vil garantert bli billigere enn å kjøpe ferdig Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 24.September.2006 Del på Facebook Svart 24.September.2006 Ta en titt på ECO DRIVE overflatedrev fra Motor marine. Det er ett overflatedrev med ti års garanti og 40000 timers garanti på lagrene så slipper du drevproblemene. Litt dyrt men bra er det. Jeg har bestilt det selv. Kan du si noe om pris på dette drevet? Må du ha gir itilegg? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
r-edholm Svart 24.September.2006 Del på Facebook Svart 24.September.2006 Du må ha gir til Eco drevet ja. Det forutsetter en ikke ubetydlig ombygging i motorrommet, hvis du i det hele tatt har plass da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.