Roger og Olina Startet 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2014 Har fått ett tilbud på en jobb i Stavanger området og dette kan fremskynde planen om å bo i båt. Båten er ikke kjøpt ennå, men blir ikke mindre enn 45fot. Ser for meg en stålbåt på rundt 50 fot. Men er det noen her på forumet som vet om noe sted det går ann å legge en slik båt? En trenger jo vann og strøm osv... Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Det finnes flere helårs båtboere i Stavanger, bl.a. i Galleivågen, ved Brdr Bjørneviks nedlagte verksted. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hakkannen Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Med båt på den størrelsen er vel Åmøy Havn og Rennesøy Marina (Gangenes/Østhusvik) greie havner. Der er det strøm (16A) og vann, men vannet stenges som regel når det er fare for frost. Selv løser jeg dette med tre 25-liters kanner jeg fyller på jobb vinterstid. Rennesøy Marina har internett i havna og diesel/bensinpåfylling. Mens du i Åmøy Havn er du prisgitt ICE foreløpig, da 3G/4G-dekningen er elendig akkurat der. Rennesøy Marina har en god molo som skjermer mot bølger mens Åmøy Havn skal til å lage molo så snart de får den siste godkjenningen i boks. En fordel i Åmøy Havn er at de har mulighet for å ta opp båten din for vårpussen. I tillegg ligger Garstad motorverksted rett på siden av havna, i tilfelle du trenger hjelp med motoren. Begge havnene er private havner der du enten må kjøpe plass eller basere deg på leiemarkedet. Fra Rennesøy Marina tar det om lag en god halvtime til Stavanger med bil, mens du slipper unna med 15-20min fra Åmøy Havn, avhengig av trafikken. En av fordelen med å ligge på utsiden av byen er jo at det er kortere vei til Ryfylke. Regner jo med du/dere vil ut på tur av og til Bildet er tatt i Åmøy Havn en tidlig morgen, med utsikt direkte mot Rennesøy Marina som ligger omtrent midt i bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 31.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2014 I Tananger indre havn har jeg observert båtboere, så ut som det kanskje bare var en der sist jeg var der, så da er det vel muligens ledig plass langs moloen der. Sitér dette innlegget Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 31.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2014 Vår kjære venn som nå seiler Origo over de syv hav besøkte jeg i Tananger. Koselig havn og grei buss til sentrum. Så endel store båter der (men fra mine 29 fot ser jo alt stort ut :-)), men det ville kanskje være en idé å ringe havnestyret og høre? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg har ringt litt rundt og dingle hvor dyrt det er i Rogaland he he Skulle gjerne ha ligget i Tananger. Flott plass, men de var ikke så gira på å ha flere helårsbåter der av den størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.