Jump to content

Muligheter for å bo i båt i Stavanger/Sandnes område

Roger og Olina

Recommended Posts

Har fått ett tilbud på en jobb i Stavanger området og dette kan fremskynde planen om å bo i båt. Båten er ikke kjøpt ennå, men blir ikke mindre enn 45fot. Ser for meg en stålbåt på rundt 50 fot.

Men er det noen her på forumet som vet om noe sted det går ann å legge en slik båt? En trenger jo vann og strøm osv...

Mvh

Roger

Med båt på den størrelsen er vel Åmøy Havn og Rennesøy Marina (Gangenes/Østhusvik) greie havner. Der er det strøm (16A) og vann, men vannet stenges som regel når det er fare for frost. Selv løser jeg dette med tre 25-liters kanner jeg fyller på jobb vinterstid. Rennesøy Marina har internett i havna og diesel/bensinpåfylling. Mens du i Åmøy Havn er du prisgitt ICE foreløpig, da 3G/4G-dekningen er elendig akkurat der. Rennesøy Marina har en god molo som skjermer mot bølger mens Åmøy Havn skal til å lage molo så snart de får den siste godkjenningen i boks. En fordel i Åmøy Havn er at de har mulighet for å ta opp båten din for vårpussen. I tillegg ligger Garstad motorverksted rett på siden av havna, i tilfelle du trenger hjelp med motoren. Begge havnene er private havner der du enten må kjøpe plass eller basere deg på leiemarkedet. Fra Rennesøy Marina tar det om lag en god halvtime til Stavanger med bil, mens du slipper unna med 15-20min fra Åmøy Havn, avhengig av trafikken. En av fordelen med å ligge på utsiden av byen er jo at det er kortere vei til Ryfylke. Regner jo med du/dere vil ut på tur av og til :wink: Bildet er tatt i Åmøy Havn en tidlig morgen, med utsikt direkte mot Rennesøy Marina som ligger omtrent midt i bildet.

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...