Tommy Woldseth Startet 29.Juli.2014 Del på Facebook Startet 29.Juli.2014 Hei Etter litt tull tidelig på sommeren så har vi kost oss i båten i dette knallværet som vi har hatt så langt, men i går sa det brått slutt. Vi lå å fisket helt ute i havet utenfor sotra, og var langt i fra land, trodde vi...da smalt det gått og vi tok borti ett skjær med propellen. Dette skaper store vibrasjoner under gangfart, så noe må gjøres. Det er store skader på 2 propell blad. Spørsmålet mitt er om noen vet hvilken dimensjon wiking boat 28ac har på propellbladet og evt hvilken forhandler som kan ha dette på vestlandet..den som står på nå er 3 bladet, båten ha ford sabb 150 hk, samt borg warner gir. Vet ikke dimensjon på aksling hellerm kanskje det er bare en type på denne båten.. Mvh Tommy Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Dykk ned og se hva som står på propellen. Det blir vill tipping ang propellstørrelsen. Må vite utvekslingen, vekt på båten og hk. Da kan noen regne det ut for deg Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Min propell er merket med 21x21. Det er vel da diameter x stigning. Men jeg har 180 hk. Du må muligens ha litt lavere stigning? Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.