Jump to content

Redningsskøyten "Christian Bugge"

Brig'en

Recommended Posts

For en skam! Hvorfor skal på død og liv folk uten tid og penger kjøpe slike nasjonale skatter , lagre på de til de er full av råte og det er nesten ikke noe igjen av de??? For så å prøve å skyve dritten (kostnadene) over på andre???

Tror du bør lese artikkelen en gang til. Hadde ikke nåværende eier kjøpt den hadde den sannsynligvis allerede vært hugget.

Ufattelig synd hvis denne skulle bli borte:( Min forlengst avdøde grand onkel eide denne noen få år på sent 60 / tidlig 70 tall. Husker den dessverre ikke selv, men har sett noen bilder:) Da mine foreldre overtok huset fant de faktisk noen ting fra den båten. Bla et gammelt rednings gevær og den gamle skips bibelen og noen krus. Redningsgeværet ble gitt tilbake til Redningsselskapet. Bibelen blir brukt hver jul når far leser jule evangeliet. Håper virkelig at noen med kunnskaper og økonomisk ryggrad tar på seg oppgaven med å redde henne.

Trygve

Tror du bør lese artikkelen en gang til. Hadde ikke nåværende eier kjøpt den hadde den sannsynligvis allerede vært hugget.

Har lest minst 3 artikler om omtalt båt bare siste mnd. Dersom du tar mitt innlegg og vinkler det mot forrige eier, og muligens ny eier (tiden vil vise) er det ikke aktuelt????

Vil også presisere Asbjørn2 at noen av bildene er av eldre dato. Skuten ligger ikke i dag utenpå to andre båter, men fortøyd i masten på en nedgått båt(?!?) Dersom nåværende eier som ikke er mulig å komme i kontakt med i følge BA, ønsket å redde denne skuten, hadde det ikke nå vært på høy tid å få den slept til slipp og fått den på land mens det enda er noe å redde???

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...