Jump to content

Hva anbefales av 12" multidisplay for utemontering på seilbåt?

OC393

Recommended Posts

• 1 år senere...

Jeg har B&G Zeus2 som er ny av året i 9" versjon. Denne kommer også i 12". Multitouch skjermen er like god som en ipad, og gps en har 10hz, dvs den oppdaterer seg 10 ganger i sekundet. Den oppleves som meget rask, og fordelen for deg som seiler er seilfunksjonene som er spesielt tilrettelagt for oss seilere. Plotteren kommer også i en motorbåt versjon, under Simrad navnet. Knapper og display gir følelsen av god kvalitet. Hvis jeg skal komme på noe negativt, må det være at den ikke har innebygget trådløst nett, men må tilkobles nett via en modul til etpar tusenlapper. Har heller ikke klart å laste ned grib filer via det trådløse nettet. Må ta minnebrikken ut av plotteren og inn i pc. Dermed blir det ikke gjort. Fordelen med å ha nett tilkobling på plotteren, er at man da kan styre plotteren via nettbrett, og se et speilbilde av den nede i båten. Instrumenter som vindmåler og dybde kan den vise på egen seilside på plotteren/ipad. Forutsetningen for det er at instrumentene du har sender signalene i nmea2000. På raymarine instrumentene mine måtte jeg gjøre litt innkjøp for å få det til.

Er du (og evt andre) fortsatt fornøyd med Zeus2? Jeg vurderer en slik, muligens 12'' hvis jeg finner en ok pris, da jeg syns 800x480 pixels virker noe snaut.

(Og hva med resten av instrumentene, burde ikke de også snart komme i samme design?)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...