Jump to content

Wellcraft 238 - evinrude 250 DI

vilhelmh

Recommended Posts

Hei,

Er det noen her på forumet som har erfaring med Wellcraft 238 eller andre lignende wellcraft skrog? Synes de ser veldig bra ut. Er det skrog som tåler mye sjø? Bra komfort og tørr? Hvordan er finishen på wellcraft?

Lurer også på Evinrude 250 DI (04). Har lest at det er en del tull med dette FICHT systemet. Gjelder dette også DI? Er det riktig oppfattet at dette ble erstattet av e-tech etter kun et par år?

Takknemlig for alle innspill.

V

Redigert av vilhelmh (see edit history)

kun kjent med wellcraft scarab modellene typ skjærgådsjeep da jeg har hatt 2, og de har overgått alt annet jeg har hatt av båter hva sjøegenskaper angår, superspiss vbunn og vesentlig lengre enn fabrikanten oppgir, min 26 foter var lenger enn kompis si 30 foter ;)

Hadde ikke vært bekymret for båten og sjøegenskaper.. Finishen og støpekvalitet er bra vil jeg si, ekstremt overdimensjonert og laget for å gå timesvis i store bølger.

ficht er forgjengern til e-tec ja, noen er heldige, noen er ikke med disse.

Har motoren fungert i 10 år er det attest god nok

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg har hatt en Wellcraft 210 Coastal i mange år, og konklusjonen er at dette er bra båter som

kvalitetsmessig holder god standard.

238 som du nevner er også en Coastal, disse båtene skiller seg ut i forhold til en Scarab ved att de er bredere og har en mer moderat bunnvinkel. Slik at Coastal er mer praktisk i det daglige.

Når det kommer til robusthet så er den overlegen det meste som er på markedet, den er svært solid laget med god finish.

Siste generasjon Ficht Di burde være grei skuring, Bombardier fikset motorene på en tillitsvekkende måte i fra 2002 og utover.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...