Jump to content

Hvordan er din Trawler innredet?

Anjuma

Recommended Posts

Stålmarken - Det er meningen å ta skuta på land i høst for å gå over det meste utvendig. Skroget under vannlinjen ble sandblåst for litt over ett år siden og skal være bra i seg selv, men gjennomføringene vet jeg ikke om ble byttet da. Jeg må ta litt litt rust over vannlinjen til høsten og jeg lurer på om jeg skulle byttet farge samtidig.,, den var opprinnelig blå, og jeg har sett noen stålbåter med blått skrog i sommer (rart hvor mange man plutselig ser når en eier en selv) og synes det passer godt. Fikk også fargekoden fra en... Båt blå 7005, regatta blå. Meget lekker farge.

Du må da ikke selge skuta uten å ha ny skute for hånden... man kan få nerveproblemer av slikt!

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Godt poeng TasleT. Er mulig jeg gjør noe i den dur... får se hvor store delprosjekter jeg gir meg i kast med.

Etter å ha gått over det elektriske samt tatt utvendig rust (og som sagt eventuelt byttet farge) og annet sikkerhetsmessigt så kunne jeg tenkt med å lagt nytt soldekk og dekk på Fly som første delprosjekt. Alt etter hvor kostbart det blir så får en se hva budsjettet tillater i samme prosjektfase :)

Det beste tipset jeg kan gi ifm oppgradering av interiøret, er å tenke grundig igjennom hvordan du ønsker at resultatet skal bli. En helthetlig plan på hele prosessen bør være på plass før du starter. Det gjør det enklere å finne de riktige materialene som du ønsker å bruke, og i båt sammenheng henger pris og kvalitet sammen. Se gjerne ut av landet for å skaffe de riktige materialene. Jeg deler gjerne løsnings detaljer fra vår Defever, men da vil det være enklere å se på spesifikke løsninger enn å bare et enkelt oversikts bilde.

Til slutt, ikke la deg anfekte angående betegnelsen på båten. Begrepet Trawler er veldig løst, og kan brukes om båttypen enten den er bygd i Holland, Taiwan, Kina eller USA for den saks skyld. De som ønsker å flisespikke, kan finne seg en pinne å gjøre dette på.

Dere finner ongen hollandske stålbåter i f.eks. Trawlerklubben. Vanntro linket til Trawlerklubben og de typene som betegner trawlere og tradere.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Astor - jeg har nok innsett at jeg har tatt feil vedr hvilke skrog som faller inn under begrepet Trawler og jeg ønsker ikke at denne tråden skal spore over på hva som er og ikke er Trawlere. :)

Men jeg klarer ikke endre overskriften :( Og jeg vet ikke hvem som er Administrator(er). Burde nok stått Stålbåt fremfor Trawler.

Astor - jeg har nok innsett at jeg har tatt feil vedr hvilke skrog som faller inn under begrepet Trawler og jeg ønsker ikke at denne tråden skal spore over på hva som er og ikke er Trawlere. :)

Men jeg klarer ikke endre overskriften :( Og jeg vet ikke hvem som er Administrator(er). Burde nok stått Stålbåt fremfor Trawler.

De fleste har fått dette med seg. Ingen stor sak. Stålbåter liker jeg godt. :)

Fortsett med det du ønsker å få vite.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

http://www.beneteau.com/Motorboats/Swift-Trawler/Swift-Trawler-44

Sånn ser en ny Swift Trawler ut. Den gjør jo 25knop så den tøyer vel Trawler begrepet vel så mye som din.

Syns cockpit er smart utformet her, du står eller sitter og kjører ved inngangsdøren, veldig høyt og oversiktlig da den har et nedfellbart fotbrett og setet veldig høyt.

Bredden innvendig bestemmer mye av hvordan innredningen kan gjøres. Jeg liker å ha en navigatørplass med kartbord ved siden av førerplass, trivelig med sofa til to :-) kan du flytte cockpit forover mot vinduet? Plassering av kartplotter/radarskjerm liker jeg å ha rett ved siden av rattet, ikke i veien for vinduene. Det er lukket nok som det er.

Byssa trenger mer benkeplass, hesteskoen her var jo fin? Ellers var jo akterkabinen fin. Hvitmalt panel gjør det mye friskere enn mørke lakkerte finérplater.

......

kan du flytte cockpit forover mot vinduet? Plassering av kartplotter/radarskjerm liker jeg å ha rett ved siden av rattet, ikke i veien for vinduene. Det er lukket nok som det er.

Byssa trenger mer benkeplass, hesteskoen her var jo fin? Ellers var jo akterkabinen fin. Hvitmalt panel gjør det mye friskere enn mørke lakkerte finérplater.

Cockpit hadde jeg håpt å kunne gjøre både kortere og smalere for å få mer gulvplass. Den tar veldig mye plass slik den er i dag.

Pentry har, som du sier, veldig lite benkplass. Det er mulig jeg kan korte inn sofaen litt og få litt mer benkplass i pentry samt en skufferad.

Lutrer også på om jeg skulle fjernet veggen mellom sofa og forpigg... åpne opp litt.

Altså veggen som vises her... samt vindushylla.

bilde

Akterkabinen er som du sier frisk og hvit... jeg kommer nok til å la den være slik en stund. Den er fullt brukbar og får være det siste jeg eventuelt gjør noe med.

Redigert av Anjuma (see edit history)

Hei !

Bruce Robert Godson har tegnet båter i mer enn 40 år. Linken er fra hans hjemmeside hvor det er oversikts tegning sett ovenifra av nesten alle båt typer som han har tegnet.

Jeg ville sjekket ut tegninger av båter som har samme form utvendig i samme størelse !

Lykke til !

http://www.bruceroberts.com/

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...