Jump to content

Tips til kjøp av motorbåt (førstegangskjøper)

Torque75

Recommended Posts

Hei.

Jeg er i ferd med å kjøpe min første båt, og tar gjerne imot generelle tips om det å kjøpe båt.

I tillegg trenger jeg hjelp til å finne båten som passer for oss. Har trålet finn.no i hele sommer uten å finne den perfekte for vår familie på 3.

Ser på båt i priskalssen 150' til 300' NOK. Trodde lenge at det nærmeste jeg kom var Flipper 630 HT, el. Hansvik 630 HT, men har nå begynt å se på ulike Walkaround båter og styrhusbåter, da disse er bedre tilrettelagt for fiske. Beneteau Antares 680, og Aquador 21 WA er nære, men jeg finner altså ikke den ultimate kombinasjonen. Det som er viktig for meg er at den fungerer godt til fiske, og helst har selvlensende dekk. Men den bør også kunne brukes til famileturer, hvor en kan kan sitte ute og nyte solen i en god og trivelig sittegruppe. Den bør være rask nok til at vi kan drive med vannsport, og den bør ha et krypinn under tak for barna, da været skifter fort der vi bor.

Jeg hadde og foretrekt en båt hvor en kan sitte 3 sammen i kjøreretningen. Kanskje Askeladden 605 Explorer, men ser ikke for meg at den er super til fisking?

Jeg har og noen begrensninger siden båtplassen min kun er 260cm bred, og tar båt opp til maksimalt 25 fot.

Takker på forhånd for all hjelp :)

Hva med en Askeladden 705 Voyager??

Hadde en slik tidligere. Flott familiebåt med 4 faste sengeplasser under dekk + eget toalett (lite, men anvendelig)

Benkene på akterdekket løftes opp og klipses fast ut i borde, dermed har du et stort, selvlensende dekk for fiske, samtidig som det er sitteplasser igjen ute.

Dersom du ikke krever en alt for ny båt, bør disse ligge på under 300 000 hvis du går ned mot 2000 mod.

Stor, stødig og godt sammenskrudd 23 foter :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...