Kruse Knallkul 3 Startet 1.August.2014 Del på Facebook Startet 1.August.2014 Noen som vet HVOR basestasjonene/antennene til Tjøme Radio fysisk er plassert i Agder? Jeg tenker på den i Kristiansandsområdet (arbeidskanal 27), den i Lillesandsområdet (arbeidskanal 81) og den i Arendalsområdet (arbeidskanal 22). I tillegg lurer jeg på hvorfor ikke alle basestasjonene har kanal 16 (f. eks den i Lillesandsområdet)… Er dette for å unngå at de "forstyrrer" hverandre hvis man er i et område der man ville kunne motta sendinger fra to ulike stasjoner på samme kanal? Sitér dette innlegget Link to post
Kruse Knallkul 3 Svart 3.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2014 Ingen som vet noe om dette? Jeg har altså ikke tenkt å bombe disse anleggene :-) Syns bare det hadde vært interessant å vite med tanke på rekkevidde og signalstyrke. Er jo f eks litt forskjell på om senderen i Kristiansand er plassert på Flekkerøy, Odderøya eller i den høye masta i Randesund... Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 http://public.asphost.no/lastned.asp?dokument=151 Alle plasseringer for Tjøme/Rogaland/Florø har samme farge. Last ned og du ser hvor det er plassert. Sitér dette innlegget Geir Link to post
Kruse Knallkul 3 Svart 4.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2014 Takk for svar, GeirT. Jeg har allerede den oversikten du linket til. Jeg var ute etter en mye mer geografisk nøyaktig plassering. Altså konkret hvilken fjelltopp/mast senderen er plassert i. Men men. Overlever nok uten å vite det også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Hei Kruse K her har du posisjoner på de fleste av Tjøme Radios sender master (ikke alle!) Annex 2 page 5 http://www.imo.org/blast/blastDataHelper.asp?data_id=30623&filename=13.pdf Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kruse Knallkul 3 Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Supert, Gunga Din! Her fant jeg nøyaktig posisjon for Kristiansandsenderen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.