Lenasmartin20 Startet 1.August.2014 Del på Facebook Startet 1.August.2014 Har slite hele sommern med aq 130n i dracon min! Status pr i dag er at den går helt fint på lavt turtall men ikke mulig å få den over ca 3800 rpm, planer akkurat med ulastet båt og 2 mennesker. har satt i en "ny motor" i år, var egentlig dobbel solex, men satte på en enkel fra den gamle motoren, da den var nyoverhalt (pai 44) har byttet alt av tenningsdeler, coil, byttet til elektronisk stift, nye plugger, ledninger, rotor og fordelerlokk, så tror ikke det kan være noe med tenningen! Ville prøve å justere forgassern i fart her en dag, så fikk fruen till å kjøre litt, ingen justering hjalp, men da jeg dyttet litt på den lille mekaniske pumpedelen (den der membranen sitter) begynte dewn å øke turtall, noen som har ide om løsning på mitt problem? (PS pluggene ser fine ut) mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 1.August.2014 Del på Facebook Svart 1.August.2014 Har du sjekket membran da? Prøv å bytt den. Har vært borti noe lignende men klarte ikke å se på membran at den var gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 1.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2014 Membranen er byttet, brukt kanskje 5-6 timer.... Sitér dette innlegget Link to post
qwerty Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Er det snakk om membran på bensinpumpa? Hvor fikk du eventuelt tak i denne? Har en aq140 (b21 motor) som jeg mistenker membranen i bensinpumpa. Vet ikke om det er likt som din motor. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_O Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Forstår ikke helt hvilken mekaniske pumpedel du mener. På forgasseren eller bensinpumpen? Uansett hvor det var, så har det ført til at du har økt bensintilførselen til motoren - som igjen økte turtallet. Det er jo en sterk indikasjon på at motoren får for lite bensin, og derfor det lave turtallet. Da er det bare å jobbe seg bakover fra insuget mot bensintanken. Vi begynner med å utelukke forgasseren siden den er nyoverhalt (kan alltids komme tilbake til den, om ingenting annet dukker opp). Da er neste potensielle feilkilde bensinpumpen (og i prinsippet slangen mellom bensinpumpe og forgasser). Er den gammel eller ny? Membranen du hadde byttet, var det på bensinpumpen? Ny pumpe selger de på Biltema. Før du bytter den er det også verdt å feilsøke den siste delen bakover til bensintanken. Den letteste måten å gjøre det på er å koble en ekstern tank m/slange (fra en påhenger) direkte på bensinpumpen. Dersom du også har en sånn pumpeblære på slangen kan du feilsøke bensinpumpen i samme slangen ved å pumpe på blæren når du har full gass. Øker turtallet da, er det bensinpumpen som leverer for lite bensin. lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Sliter med det samme med min AQ130. Jeg har skifta slangen mellom tank og pumpe og satt på nytt filter men er akkuratt lik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.