Rakk Startet 1.August.2014 Link til dette innlegget Startet 1.August.2014 Hei! Har kjøpt en Tresfjord 29 ac som kun gjør 7.5knop ved 3000omd har sjekket bunnen på båten ikke noe galt der, ikke noe vann i kjølen. Er 80 hk perkins med newage gir. Vet båten gjorde nærmere 12 knop i fjor. Noen som har noen tips hva dette kan være ? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har du sjekket alle filter, har du olje på gearet, får maskinistn luft? :-) Finnes masse tråder her inne om du søker litt som omhandler problemet ditt, er nok ganske sikkert bare en bagatell :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har du risting/vibrasjoner i båten ?Kan jo vere att propellen er skadet? Eller att gearet slurer. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Det er ikke ristning eller vibrasjoner, propellen er helt fin. Men giret har jeg kun sjekket at det er nok olje på. Hvordan er det enklest å finne ut om det slurer? Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Alt av filter er byttet Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Hva er max turtall på motoren etter boka? Får du dette når du har innkoblet å kjører? Kan en "gass"overføring ha flyttet seg? Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Får max turtall ca 3000 omd. Fra 2000omd til 3000omd så får jeg ca 1,5knop, har sjekket overføringer Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Motoren virker kvikk å går fint. Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Hvilket gir har du? Er det vridbar propell? Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har du klemhylse på aksling? Kan denne slure? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har newage gir med fast propell Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Klemhylse er jeg usikker på om jeg har, har hatt båten i 2dager :) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Biltema har/hadde en slik håndholdt turteller som ved hjelp av en reflekstape som du klistrer på akslingen,teller omdreiningene.Pek mot tapen og les av omdr.digitalt.Koster ca 300.-det skal stå stemplet på gearet vilken utveksling det har.Da er de bare å regne ut etter motorturtall hvilken omdr.akslingen skal ha. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Gerhard Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Hei ! Har kjøpt en Tresfjord 29 ac i følge tidlige eier gjorde båten ca 12 knop ved 3000 omd. Når jeg prøvde den før kjøp gjorde den 7,5 knop på 3000omd har sjekket under båten alt ser fint ut ingenting som til sier at den ikke skal klare mere fart. Noen som har noe tips om hva det kan være? På forhånd takk Hei Jeg ser du prøvde å lage ny tråd flere ganger og hadde et litt annet ordvalg i en av de andre. Er det slik at selgeren sier den skal gjøre 12 knop, med du aldri har sett mer enn 7.5? Har du flaps, evt hvordan bruker du dem. Min båt mister fart med flaps, mens andre går fortere. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Slik ser en klemflens ut den har du også.Kan vere Viksund Bravo har rett at denne slurer. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Ble ett par innlegg for mye her Selger sier den gjorde oppimot 12 knop i fjor, og det vet jeg stemmer via en bekjent, selger lurte veldig selv også på dette. Da skal jeg sjekke klemhylsa i morgen. Takker for mye bra respons og svar her inne :) Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Har ikke flaps Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 E båten grodd unner? Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Nei, var det første jeg sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Rakk Svart 2.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 Noen som vet hva det koster å bytte clutch plater på prm 160 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.