Søringen Startet 1.August.2014 Link til dette innlegget Startet 1.August.2014 Har en eldre (80-talls) Yamaha 9,9 hk som jeg har tatt en service / finjustering av. Lurer på om noen har et tips / triks for å "løsne" trange feste- / vingebolter, altså de som en bruker til å skru motor fast til akterspeilet med? Må bruke skiftenøkkel for å få skrudd disse inn / ut. Har forsøkt med kobberpasta for å få de til å gå lettere, men er fortsatt veldig harde / trange. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
RolfA Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Smør på litt slipepasta og skru inn og ut noen ganger..... Sitér dette innlegget Link to post
NoWaK Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Rengjøres først med bremserens eller lignende (og evt stålbørste), så du får bort alt inntørket fett. Så på med tynn olje (WD-40 eller 5-56 osv). Og skru inn og ut til de glir lett. Gjort dette selv mange ganger og det pleier å funke bra. Ikke bruk kobber pasta på alu, da det kan føre til tæring. Sitér dette innlegget Jan Fredrik Jeg bor her, du æ? Badegjest? Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller. Link to post
Anders_K Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Litt olje, totakts feks, skru ut og inn noen ganger så skal de gå lettere :) Har smurt de på 6-hk og tidligere motorer med grease. løsner alltid når de skal Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Søringen Svart 1.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 De er j..... trange, så må nok til med slipepasta. Mener jeg har liggende noe ventilslipepasta, skal prøve med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.