ThoGra81 Startet 2.August.2014 Del på Facebook Startet 2.August.2014 (redigert) Min far har fått skadet skroget på sin båt da nabobåten slet seg løs og motoren havnet mot siden av båten hans og skrapet opp et stort felt. Hvem utfører rep av slikt i Oslo omegn? Prøvde å google litt men fikk ingen klare svar. Skadene er 100-talls 1cm dype riper/rift og må muligens reparere hele siden. Redigert 2.August.2014 av ThoGra81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 2.August.2014 Del på Facebook Svart 2.August.2014 Jeg har brukt han her: http://www.sm-service.no Vet ikke om han er billigst, men han er meget dyktig. Søk på baatplassen etter mitt innlegg om hans arbeide på vår båt. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
ThoGra81 Svart 2.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2014 Takk takk:-D Jeg videreformidler. Dette skal dekkes av motpartens lomme eller forsikring tror jeg?! Greit å foreslå et firma man vet gjør god jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 2.August.2014 Del på Facebook Svart 2.August.2014 Det er noen som har autorisasjon utstedet av Norboat. Sjekk liste: http://www.norboat.no/autorisasjon/finn-din-autoriserte-norboat-medlem/ De kan dokumentere sin kunnskap i faget ! Lykke til ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Herman Svart 2.August.2014 Del på Facebook Svart 2.August.2014 Bærum plast gjør slikt Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Teerex Svart 2.August.2014 Del på Facebook Svart 2.August.2014 På bildet ser det ut som bare gelcoatskader som er relativt enkle å fikse. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ThoGra81 Svart 3.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2014 Takk takk, de går dessverre dypere enn som så Teerex. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Kan anbefale Soltveit plastservice, www.solplast.no Tidligere ansatt hos Bærum plastservice. Har fagbrev i plastfaget. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Om dette er en forsikrings jobb så starter alt dette normalt med en takstmann fra selskapet som skal betale skaden . Så er det vel han som mener noe om hvem som skal utføre reparasjonen.......... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Whiskey Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Nei, ikke sist jeg hadde en forsikringssak gående, takstmann bare satte en pris på skaden, så det det opp til en selv å få det reparert et eller annet sted. Men fikk faktisk anbefalt solplast.no av takstmann. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
index Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Dette skal dekkes av motpartens lomme eller forsikring tror jeg?! Neppe. Slike skader vil normalt gå på egen kaskoforsikring, med mindre nabobåten var så dårlig fortøyd at det kan regnes som grovt uaktsomt av eieren. Hvis båten var greit nok fortøyd og likevel slet seg går dette i boksen "hendelig uhell" og båteier eller forsikringsselskap har ikke noe ansvar... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ThoGra81 Svart 9.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2014 Neppe. Slike skader vil normalt gå på egen kaskoforsikring, med mindre nabobåten var så dårlig fortøyd at det kan regnes som grovt uaktsomt av eieren. motpart har ved 2 anledninger blitt oppringt av havnesjefen med bekymring om dårlig fortøyning. Tråden var mest for å høre om noen har kjennskap til flinke fagfolk, så får forsikringsselskapene avgjøre videre. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.