skipper i glomma Startet 3.August.2014 Del på Facebook Startet 3.August.2014 Hei. Har nå fått et problem med min Gm5.7L Det begynte med at jeg ikke fikk strøm til instrumentene, og at starter ikke slår inn. Har feilsøkte mye nå. Så trenger litt ekspert råd nå. Har full ladet batteri. Er målt og sjekket. Og ankervinsjen går Har strøm gjennom hovedstrømsbryter. Får ikke strøm til dynamo. Får heler ikke strøm til tenningslås. Har strøm til starter. Har sjekket koblinsskjema. Har da funnet ut at muligens En solenoid som sitter etter hovedstrømsbryter bryter ikke slipper strømmen videre. Men den er jo det bare strøm inn og ut på.se bilde. Har aldri vært Noen ekstra styre ledning til denne. Hvordan virker disse solenoidene? Har noen vært borti dette før? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Ja hvis du måler spenning kun inn på denne og ikke ut så har du funnet feilen. Men jeg føler meg ikke helt sikker på at den har noe med saken å gjøre, hvis det der er en fjernstyrt hovedstrømbryter så sitter den normalt mellom batteri og starter. Evt er den til noe annet. Mål om du har spenning inn på tenningsbryteren, den har muligens en sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Røilen Svart 3.August.2014 Del på Facebook Svart 3.August.2014 Har du sjekket skjøtekontakten mellom instrumentpanelet og motor/batteri. Denne kan korrodere og gi dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
skipper i glomma Svart 3.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2014 Men skal strømmen kun gå igjennom den solenoiden da? Er usikker på hvordan den virker? Men får ikke strøm videre fra den. Har mekanisk hovedstrømsbryter Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Koble sammen ledningene på samme bolt på denne og se om det da virker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.