Jump to content

bmw marine d636 starter ikke.

Martinsen

Recommended Posts

Ship og hoi!

Ligger på ekenes på koster øyene og skulle i dag vende nesa hjemover men sånn skulle det ikke gå. Motoren kinnet men startet ikke. Opp med luka og kinnet videre og ser da diesel dampen står rundt dyse nr 3. Opp med dyse og konstaterer at det har lekt en stund men har sett betraktelig værre. Ny tetning bestilt og kommer i morgen men nå sitter jeg da her og lurer, burde den ikke startet på de andre 5? Jeg prøvde ikke nevneverdig lenge, men den er normalt veldig lettstartet.

Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt!

Den burde starte på de andre 5. Er det kobberringen som lekker så vil der ikke kunne komme luft i dieselsystemet og om "dieseldampen står rundt dyse nr 3" så er det en ganske heftig lekkasje i kobberringen. Ville kanskje først løsnet 1/4-1/2 tørn på alle dyserør og kinnet noen sekund, da skal der komme diesel ut av alle. Gjør der ikke det er der sannsynlig luft i systemet som må ut.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

44 kroner for 2 kobberinger, tok med en ekstra av gammel vane, 8 liter bensin og en bløt kæll hoppende i gummijolla tur retur nordre helsö fra ekenes. . Nå er båten vel i havn på Kråkerøy, og en sliten kaptein installert med laptoppen på fanget klar for å finne nye dingser til båten som helt sikkert ryker de også.. har man båt har man problemer har jeg hørt.. :)

Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...