Martinsen Startet 4.August.2014 Link til dette innlegget Startet 4.August.2014 Ship og hoi! Ligger på ekenes på koster øyene og skulle i dag vende nesa hjemover men sånn skulle det ikke gå. Motoren kinnet men startet ikke. Opp med luka og kinnet videre og ser da diesel dampen står rundt dyse nr 3. Opp med dyse og konstaterer at det har lekt en stund men har sett betraktelig værre. Ny tetning bestilt og kommer i morgen men nå sitter jeg da her og lurer, burde den ikke startet på de andre 5? Jeg prøvde ikke nevneverdig lenge, men den er normalt veldig lettstartet. Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
Martinsen Svart 4.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 PS. All ros til Fredrikstad marineservice som hadde tetninger i skuffen!! Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
Chris284 Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Det er kobber ringer, du kan gløde den som lekker, så har du en nødløsning. Glød og dypp i vann med en gang, da er den myk igjen. (Ja da, det er motsatt av gløding av stål, der herding skjer ved rask avkjøling.) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Martinsen Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Ja kjenner til metoden, men fikk laget grader i den under demontering så drøyer til ny ankommer nå snart.. mest forundret over hvorfor den ikke startet. . Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
SF Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Hvis den ikke starter med en gang du har fått på plass dysa ville jeg prøvd å lufte diesel systemet. Kan du ha fått luft inn i systemet? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Martinsen Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Oki.. ligger ute i sekken med gummijolla nå og venter på dele leveranse :) Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
SveinHa Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Den burde starte på de andre 5. Er det kobberringen som lekker så vil der ikke kunne komme luft i dieselsystemet og om "dieseldampen står rundt dyse nr 3" så er det en ganske heftig lekkasje i kobberringen. Ville kanskje først løsnet 1/4-1/2 tørn på alle dyserør og kinnet noen sekund, da skal der komme diesel ut av alle. Gjør der ikke det er der sannsynlig luft i systemet som må ut. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Martinsen Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Bytter tetning og luftet.. går som ei kule!! :) Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
Chris284 Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 (redigert) Godt det ordnet seg. Om ikke kunne jeg tatt med noen til Strømstad i helgen. Da er vi spent på hva regningen ble for en 2kr´s kobber ring ? Redigert 5.August.2014 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
SF Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Fint det ordnet seg :-) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Martinsen Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 44 kroner for 2 kobberinger, tok med en ekstra av gammel vane, 8 liter bensin og en bløt kæll hoppende i gummijolla tur retur nordre helsö fra ekenes. . Nå er båten vel i havn på Kråkerøy, og en sliten kaptein installert med laptoppen på fanget klar for å finne nye dingser til båten som helt sikkert ryker de også.. har man båt har man problemer har jeg hørt.. :) Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.