Ibiza24 Startet 6.August.2014 Link til dette innlegget Startet 6.August.2014 Skal kjøpe oss en Buster L Pro for å ha liggende på hytta. Den kommer til å ligge tørt ved stor fjære og vil nok ha en god del kontakt med sandbunn. Den båten vi har der i dag blir som regel "skrubbet" ren ved å ligge der den ligger. Spørsmålet blir da, skal vi investere 8500,- for å få den primet og bunnsmørt fra fabrikk? Vi ønsker så lite vedlikehold som overhodet mulig og har også lett tilgang til å vaske den under om det skulle bli behov for det. Tror ikke det vanlige "slimlaget" klarer å etablere seg ettersom den skrubber såpass mye mot sandbunnen men kanskje noen skjell setter seg her og der med tiden.... Noen som har erfaring med denne type bruk og båt? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Siden båten er lagd i aluminium er det viktig at primeren blir tett og att korrekt bunnstoff (uten kobber) brukes. Jeg ville betalt de ekstra pengene, ikke minst for å ha en god sak garantimessig hvis du noen gang får problem med tæring. Sitér dette innlegget Link to post
Storskarv Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Buster L Pro er jo en kul båt, har ikke sett noen buster-forhandlere annonsere disse. Har dere spesialbestilt denne? Vanskelig spørsmål, men jeg hadde nok ikke latt en så dyr båt ligge så grunt at den skrubbet i bunn på hver fjære! Jeg trodde alle ble primet fra fabrikk og at dette var med i prisen? Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 6.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 Hmmm....trodde ikke primeren ville ha noen annen funksjon enn å skape heft for bunnstoffet. Men du har kanskje rett. Da må jeg nok undersøke litt nærmere. Trodde også at denne type båt skulle tåle å ligge tørt men der tar jeg kanskje feil? Hva er det evt. som kan skje med båten, kan skroget endre fasong eller er det annen type belastning som er skadelig? Det blir jo selvfølgelig litt vekt selv om motoren er en heller beskjeden 70HK. Vi fikk tilbud fra en forhandler selv om han ikke aktivt gikk ut for å reklamere for båten. Jeg antar at en Buster forhandler skaffer det som er av modeller. Sikkert ikke den best dealen med tanke på pris men det er ikke så vesentlig i dette tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Hvis båten bare kommer til å skubbe i litt gjørme ved fjære så er ikke det noe katastrofe. Men stein og grus vil over tid virke som sandpapir og naturligvis slite på. Selv om dette skroget tåler enormt med juling så har alt sin begrensning. I verste fall så kan du lime på en baug/kjølbeskytter av gummi. Koster en snau tusenlapp. Brukes mye på RIB. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Eg kjenner 4 små 14-15 fot alubåter som har vert dradt opp og ned i stranda kanskje ukentlig i 10 år av hyttebrukere i firmautleie . Ingen vedlikehold, ingen problem. Men de ser sjølvsagt ikkje nye ut. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Anders_K Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Hempel har produkter som er til alubåter. De hadde hvertfall for noen år siden.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.