pingla Startet 6.August.2014 Del på Facebook Startet 6.August.2014 Hei har en mercruiser v6 som ryker på tomgang den sviver noe lavt men ryker en del forsvinner når jeg kjører 1000-1200 omdr noen som vet hva det er? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 Årsmodell? Serienummer? Sitér dette innlegget Link to post
pingla Svart 6.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2014 Hei det er en 1986 modell med serienr 0A651361 den ble overhalt for ca 10 år siden Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 Prøvd å justere forgasser? Koble fra gasswire og justere tomgangsskrue til rett turtall på tomgang. Merket om den bruker noe olje? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 Hvilken farge er det på røyken?grå, hvit, sort? Blir d oljefilm på vannet bak? Sitér dette innlegget Link to post
pingla Svart 7.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2014 Hei har forsøkt å justere tomgang med den virker til å endre seg vil si røyken er grå og det kommer film i vannet etter en stund Sitér dette innlegget Link to post
pingla Svart 29.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2014 Hei hadde håpet noen hadde svar, har snakket med to forskjellige mercruiser verksted men de hadde ikke svar på dette tror selv nå etter litt sjekk at motoren får litt for feit blanding når den går på tomgang og lurer på om det er en tommelfingerregel som jeg kan stille inn den luft\bensinblandingsskruen på har googlet litt uten hell? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 29.August.2014 Del på Facebook Svart 29.August.2014 Overhalt for 10 år siden ? Om motoren er sjøvannskjølt kan det være flere årsaker? Har du isåfall sjekket termostaten ? Er temperatur for lav vil det ryke pga uforbrent bensin. Eller du har en kombinasjon av dette og slitte ventilstyringer og stempelringer, så olje blir forbrent samtidig. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
pingla Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Hei motoren er ferskvannskjølt. Hvis det er slitte ventilstyringer\stempelringer vil jeg tro den ryker mer svart og hele tiden? Skal undersøke i morgen om det kan være choken som tuller var noen som nevnte det for meg Sitér dette innlegget Link to post
pingla Svart 11.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2015 Hei vurderer å bytte forgasser på denne er det noen som vet om jeg kan bruke en fra 97 mod motor å sette på en 86 mod? Takknemlig for svar Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Februar.2015 Del på Facebook Svart 11.Februar.2015 Det kommer an på boltemønsteret på forgasseren. Noen motorer ble levert med toports forgasser og noen med fireports forgasser. Forøvrig skal det gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
pingla Svart 11.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2015 Hei takk har en 4 ports forgasser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.