Jump to content

Er det bare oss gutta på båtplassen?

jensemann2

Recommended Posts

De har vel kanskje blitt skremt av titler som "quindebestet", "ørnhild" og "admiralinnen"

<{POST_SNAPBACK}>

Neida :smiley: A' mor og rederen er på Båtplassen begge to. Båten er fellesprosjekt. Rederen har ansvaret (og jobben :wink: ) med motor og drivverk. A mor er sjef for vask, polish, oljing og annet vedlikehold, så vi finner begge mye nyttig, og ikke minst koselig her! :lol:

Begge har likt seg på sjøen i alle år, og hatt båt omtrent siden "tidenes morgen". Har vært innom mange båttyper, fra Pioner 8, til gamle trebåter og kano, før vi i fellesskap er endt opp med snekke.

Hilsen a' mor og rederen (denne gang ved a' mor)

Kvinner er nok like bra skippere og båtholdere som menn. Det er bare ikke så mange av dem - enda! Det kommer nok. Men myter er det nok av - OG historier, her er enda en:

Jeg hadde noen damer med på langtur, og de sto til rors etter tur (10 minutters vakter..). Spesielt en av dem brukte rattet meget aktivt, og da jeg anmodet om å holde stø kurs, fikk jeg følgende til svar:

"Hvorfor er det da ratt på denne båten, hvis vi bare skal kjøre rett framover??" :confused:

Jeg gidder ikke engang å la meg provosere av sånne uttalelser, jeg :lol:

Har hatt båt sammenhengende siden jeg var 10, fikser det utroligste, mange mannfolk gjør det mye dårligere enn meg på "gjør-det-selv" fronten.

Båtførerbevis har jeg også, i motsetning til rederen. Og, av våre 330 gangtimer i fjor, var jeg med på ca 310, rederen ligger nok minst 70-80 timer etter meg :wink:

Men med sånne utsagn her stadig vekk, så er det kanskje ikke så rart om dere skremmer vekk en del damer?

a' mor

Neida  :smiley:  A' mor og rederen er på Båtplassen begge to. Båten er fellesprosjekt. Rederen har ansvaret (og jobben  :wink: ) med motor og drivverk. A mor er sjef for vask, polish, oljing og annet vedlikehold, så vi finner begge mye nyttig, og ikke minst koselig her!  :lol:

Hilsen a' mor og rederen (denne gang ved a' mor)

<{POST_SNAPBACK}>

Det samme her, er like mye på baatplassen begge to.

Rederen er vokst opp med båter mens admiralinnen(fjellgeit) er opplært gjennom de siste 25 år til å trives i båt og ved sjøen.

Arbeidsfordeling går på hvem som kan hva og ellers hjelper vi hverandre så godt vi kan for at båtlivet skal bli så trivelig som mulig.

"Fjellgeita"

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

:sailing: Har hatt - og har mye glede av forumet - "sleive"kommentarer om damer i båt er til å leve med i moderate doser - så lenge de ikke er ondsinnet. Dersom det utarter får vi ta til motmæle. Oppfordrer oss damer til å være mer aktive i forumet - det er en fin måte å vise at det ikke bare er tradisjonelle sysler som opptar oss.

Åh, som jeg gleder meg til en ny sesong : ) :seeya:

:lol:

Det ser ut til at det er mange flere av oss enn dere tror, gutta!

Og ja, ser også med lengsel på ny sesong, rederen venter på ny propell, og jeg nyter finværet med å polere... Kan man ha det bedre i vårsola? Vel, det måtte vel være å allerede ha sjøsatt, da! :flag:

:flag: Vi (madammen og jeg) gleder oss med de glade! :wink:

Her hos oss er begge meget aktive på båtfronten, og det hender ofte at det er madammen som drar med meg utpå. Det forteller ganske mye om situasjonen - og jeg klager ikke! :wink::seeya:

Og til helgen ser det ut til at "madammen" får viljen sin igjen - hun og et vennepar har foreslått at vi skal på vår første tur til bl.a. Ålesund.........., og det ville ikke falle meg inn å forsøke å nekte en gang!!! :wink::smiley::sailing::seeya:

Ship'O'Hoi - gutter og jenter!

Hjalmar

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...