wabby Startet 8.August.2014 Del på Facebook Startet 8.August.2014 Hei, irriterer meg grønn over de store kalesjestengene til kalesjen min. De er så store at jeg ikke kan ta av kalesjen og legge dem i kabinen foran. Kalesjen må alltid ligge rundt sittegruppa bak og fremre delen langs targabøylen. Vet dere om det finnes kalesje stenger som kan deles på midten eller "knekkes sammen" slik at de ikke tar så mye plass og så kan stues vekk lettere? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Hei Ja, det finnes. På min Sea Ray har jeg en type kalesjebøyler som kan deles (et ytre og et indre rør med en slags teleskopfunksjon). Det ytre røret har da en del små hull, og det indre røret har en fjærbelastet kule som man trykker inn og som smetter inn i hullene i det ytre røret og låser dette når man drar i / trykker inn det indre røret for finjustering / stramming av kalesjen eller for å dele bøylene. Tar kun noen få sekunder å dele bøylene. Jeg har dessverre ikke noen bilder eller link, men du finner det sikkert hvis du surfer litt. Det er et stabilt og godt system. Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Har prøvd å google før jeg stilte spørsmål her, men finner ikke noe. Men får prøve litt til. Prøvd ord som "kalesjestenger", "delte", "teleskop" og andre varianter. Jeg bommer nok en del med fagordene her tror jeg... Sitér dette innlegget Link to post
eriker Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Den bakre bøylen til kalesjen min er tredelt. Aluminiumsbøyle med plastplugger som skjøtestykker, "klinket" fast i det ene røret. Denne kalesjen er levert fra Schultz Sejl og Sadelmageri i Danmark, http://www.schultz-kalecher.dk/ Kanskje de kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 (redigert) Er det slike du mener ? http://flak.no/produkter/Beslag_og_skruer/Kalesjebeslag/Kalesjebeslag_316_-_kneleddbeslag_17,5_22_mm Usikker på hvem som fører de, men du kan kontakte Flak og få greie på nærmeste forhandler. Fagord: Kalesjebeslag Redigert 8.August.2014 av telford (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.