Jump to content

Delte kalesjestenger, finnes det?

wabby

Recommended Posts

Hei,

irriterer meg grønn over de store kalesjestengene til kalesjen min. De er så store at jeg ikke kan ta av kalesjen og legge dem i kabinen foran. Kalesjen må alltid ligge rundt sittegruppa bak og fremre delen langs targabøylen.

Vet dere om det finnes kalesje stenger som kan deles på midten eller "knekkes sammen" slik at de ikke tar så mye plass og så kan stues vekk lettere?

Hei

Ja, det finnes. På min Sea Ray har jeg en type kalesjebøyler som kan deles (et ytre og et indre rør med en slags teleskopfunksjon). Det ytre røret har da en del små hull, og det indre røret har en fjærbelastet kule som man trykker inn og som smetter inn i hullene i det ytre røret og låser dette når man drar i / trykker inn det indre røret for finjustering / stramming av kalesjen eller for å dele bøylene. Tar kun noen få sekunder å dele bøylene. Jeg har dessverre ikke noen bilder eller link, men du finner det sikkert hvis du surfer litt. Det er et stabilt og godt system.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...