guddal Startet 8.August.2014 Del på Facebook Startet 8.August.2014 Når jeg slår på hovedstrømmen til generatoren, åpnes elektrisk ventil før grovfilteret. Merket i går at den blir veldig varm etter kort tid. Jeg har hatt hovedstrømmen stående på hele tiden frem til nå, når vi er på tur, så vi slipper å åpne motorromsluka for å starte generatoren. Lurer på om det er normalt at den blir varm? Det er vel en magnetventil som blir holdt åpen av strømmen, så noe varme blir det vel.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Høres rart ut. Jeg hadde sjekka kontaktene her Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Ja, jeg har i alle fall begynt å slå av strømmen med en gang etter hver bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 "Veldig varm", hvor varmt er det sånn ca? Magnetventiler kan ofte bli varme, spesielt når de står med spenning på samtidig som man ikke har noen kjølende gjennomstrømning av væske. Men hvis den ikke er varmere enn at du kan holde på den med hånden, dvs sånn ca 50 grader ville jeg ikke vært det minste bekymret. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
guddal Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Jeg kan holde den med hånden kanskje 20 sek før det blir for varmt. Har ikke tenkt på det før jeg tilfeldigvis kjente på ventilen, da jeg måtte stenge den for filterbytte her for noen dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Magnetventiler av noenlunde brukbar kvalitet er viklet med tråd som tåler høy temperatur, så jeg tror ikke du har noe å frykte. Men det kan vel være greit å ha med en reserve spole for alle tilfellers skyld - for motoren stopper hvis spolen brenner og ventilen stenger ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.