Jump to content

Ventil i dieselrøret til generator blir varm.


guddal

Recommended Posts

Når jeg slår på hovedstrømmen til generatoren, åpnes elektrisk ventil før grovfilteret. Merket i går at den blir veldig varm etter kort tid. Jeg har hatt hovedstrømmen stående på hele tiden frem til nå, når vi er på tur, så vi slipper å åpne motorromsluka for å starte generatoren.

Lurer på om det er normalt at den blir varm? Det er vel en magnetventil som blir holdt åpen av strømmen, så noe varme blir det vel....

Link to post
Share on other sites

"Veldig varm", hvor varmt er det sånn ca?

Magnetventiler kan ofte bli varme, spesielt når de står med spenning på samtidig som man ikke har noen kjølende gjennomstrømning av væske.

Men hvis den ikke er varmere enn at du kan holde på den med hånden, dvs sånn ca 50 grader ville jeg ikke vært det minste bekymret.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Magnetventiler av noenlunde brukbar kvalitet er viklet med tråd som tåler høy temperatur, så jeg tror ikke du har noe å frykte. Men det kan vel være greit å ha med en reserve spole for alle tilfellers skyld - for motoren stopper hvis spolen brenner og ventilen stenger ...

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...