Hank Startet 8.August.2014 Del på Facebook Startet 8.August.2014 Motoren, Yanmar 4JH2-DTE, går med en markant, jevn rytme og rugging på tomgang når den er kald. Dette forsvinner etter at motoren er kjørt en liten stund. Hva kan være årsaken? Er det noe et verksted bør se på? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Tja. Har omtrent samme motor. Synes også den går som et " r..h.." frem til ca 1500 rpm. Tror bare at sånn er det. Med belastning blir det ok. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Ok, det var jo godt å høre at det kanskje er normalt. Det skal ikke mye turtallsøkning til før rytme/rugging blir borte, selv når motoren er kald. Har du hatt motoren siden den var ny? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 (redigert) Båten er fra 1998 og jeg har hatt den fra 2002. Reagerte litt på tomgangen i starten, men er blitt vant til det. Mest hakkete går den vel fra ca. 1000 og opp til godt 1500 rpm. Motoren er en Yanmar 4JH2UTE. Er godt fornøyd med den. Redigert 8.August.2014 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Fikk min i år. Det er en 93 modell og den går utmerket ellers. Hvor ofte har du renset turboen? Merket noen forskjell i turtall eller effekt i den forbindelse i så fall? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Det er blitt lite turborens. Har gjort det en gang og merket ingen forskjell. Men skiftet eksobendet i fjor og da fikk jeg skrapt ut noe sot og koks fra utblåsingen. Turboen så ellers tålig rein ut. Tror ikke det er så mange som driver med turborens etter yanmar-oppskriften. Søk litt her på bp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.