Jump to content

Endelig båtboer igjen

Alternes..

Recommended Posts

Etter at Jeg som sikkert noen kan huske bodde over et år i min gamle 25 Ft seilbåt er drømmen nok en gang gått i oppfyllelse :smiley:

Er man først bitt av basillen er det vanskelig å bli kvitt trangen til et liv på havet, selv om mitt gamle båtboerprosjekt ble noe kinkig for ryggen var det ikke verre en at en gjentagelse med større båt var målet og drømmen for fremtiden som nå endelig er et faktum etter en del styr med forksjellig i sommer. Det må da være mange båtboere her inne på baatplassen skulle en tro ? :smiley:

Huset mitt Maxi 95 :smiley:

bilde

bilde

bilde

KNS medlem

Men greit med ståhøyde :wink: Så kjekk ut den Maxien din :smiley:

Bor selv i en Oceanis 443 fra 1992. Har vært registrert uteligger (ufb) i over tre år nå, trives fortsatt, spesielt nå som vi har hatt en så nydelig sommer! Klart, det kan være utfordringer ved å bo i båt, men fordelene er også mange, så samlet sett er det bare å anbefale for dem som vil prøve noe annet enn å bare sitte i en leilighet og glo i veggen :wink:

Å bo i båt er en liten drøm for min del og - etter siste båtoppgradering er fruen heller ikke helt fremmed for tanken, men bhg og skole vanskeliggjør noe slikt.

Jeg setter pris på hjelp med en båtwikiartikkel om emnet - jeg har begynt på Bo i båt men det er bare en start.

Har den typiske båtboer sportsutstyr, musikkinstrumenter, andre hobbygjenstander, viktige dokumenter, finklær, etc lagret utenfor båten, eller blir båten en så altoppslukende hobby at det ikke er vits med slike eiendeler?

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

• 4 måneder senere...

Ser at mange bor i båten hele året, og sikkert greit det hvis forholdene ligger til rette. Har planer (les:planer) når pensjonsalderen melder seg, så blir nok huset solgt og min SAGA 27 AC fra -87 blir da byttet ut med lukket båt på ca. 30-32 ft. tenker jeg. Så da blir det å bo i båten fra 1.mai t.o.m. 1. oktober. Vinterklarering på opplag, og kofferten blir pakket, og kursen satt sydover til Spania til egen leilighet. Litt skal vi jo kose oss med tiden som er igjen. :flag:

Vel foreløpig har vi ikke gjort mange tilpasninger, er rimelig fornøyd som den er. Båten står foreløpig utpå gårdsplassen her så den kan få en skikkelig gjennomgang før sjøsetting. Regner med å komme ut i mars/ april. Kanskje jeg skulle lage en egen tråd på dette med endel bilder osv. Liker selv å lese om dette.

Vel foreløpig har vi ikke gjort mange tilpasninger, er rimelig fornøyd som den er. Båten står foreløpig utpå gårdsplassen her så den kan få en skikkelig gjennomgang før sjøsetting. Regner med å komme ut i mars/ april. Kanskje jeg skulle lage en egen tråd på dette med endel bilder osv. Liker selv å lese om dette.

Start gjerne en tråd! Har selv en Alo 28, i kontinuerlig oppussing, så det kunne være interessant å følge med på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...