Jump to content

Ettermontere el.start på Tohatsu 25 hk

olebjl

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt 2004 mod. Tohatsu 25/30 hk. Fikk med selve startmotoren av selgeren, men resten må kobles opp.

Har noen el.skjema for dette? Hvordan sjekker jeg om motoren har lademulighet?

På West-System (forresten svært hjelpsomme) sa de at jeg bare kunne kjøre batteristrøm rett på starteren, utenom innslagsrele. Strømmen måtte bare om en sikring, og en trykk-bryter (som en gammeldags dieselmotor) kunne fungere som en tenningsnøkkel. Vil det bli ok? Hva da med lading?

Olebjl

Redigert av olebjl (see edit history)

Hei du,

det høres ut som en grei løsning det westsystem fortalte deg men du har jo ingen lading.De fleste nye påhengser er klargjort for lading, sannsynligvis kommer det to ledninger ut en plass som skulle gått inn på en likeretter, det enkleste er nok å gå en plass de selger Tohatsu og kikke på en lik motor Med elstart/lading.

Selv om Mercury ikke er lik gikk jeg bare og kjøpte en likeretter og ble forklart hvor og hvordan jeg skulle koble dette til av merkeverkstedet her i Haugesund da jeg trengte lading på vår mercury 25hk.

mvh

Ronny

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...