Barstad Startet 10.August.2014 Link til dette innlegget Startet 10.August.2014 Hei. Tar sjansen på å stille et spørsmål. I min nyinnkjøpte nidelv 24 fra 78, er det septiktank. Er dette vanlig i disse modellene, eller er den ettermontert i senere år. Evnt fikk man i 70årene bestilt disse med tank? Er det noen spesielle problemer knyttet til denne? Tæring på skrog har jeg lest litt om, men er usikker på hvor utbredt dette er. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Det er vanlig med tank i dobbeltbunnen på disse, om du har en separat tank er den nok ettermontert. Er det originalmodellen har du tre slangestusser på en plate i ene hjørnet av toalettrommet. Tæring i skrog?? Har jeg aldri hørt om! Du kan få plastpest, men selv dette er skjelden alvorlig med tanke på strukturell styrke i våre farvann. Men bortsett fra dette holder et plastbåtskrog i tusenvis av år uten å tæres av noe som helst.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mons Olav Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Hei.Barstad.Har du Nidelv med tverr benk bak har du ikke orginalstøpt tank.Har du derimot modellen som kom i 1977/78 med buesalong bak,da har du den fabrikkmonterte tanken.På den sistnevnte modellen er også vindskjermen bygget litt opp med en liten ramme som den står i.Dette har ikke den gamle.Nevner det bare i farten siden det er få som vet om det og ser det. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Barstad Svart 11.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Har utgaven med sittegruppe bak. Tæring var nok feil ord, jeg leste et innlegg for en tid siden om en båt der septiktanken hadde ført til skader i selve skroget. Det kan jo hende dette var fuktighet som hadde trengt inn? Er disse tankene til å stole på, eller kan det være greit å gå utenfor denne, og slippe alt rett ut...? Båten nærmer jo seg 40 år..... ? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 11.August.2014 Link til dette innlegget Svart 11.August.2014 Du kan fint plugge igjen denne og la det gå rett ut ja.Kjenner til noen som har gjort det sånn og det går helt fint det. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.