Jump to content

VP MD5A : Vacuumventil - hvilken funksjon ?


`MINA'

Recommended Posts

Hei.

 

I min Saga 27 har jeg en Yanmar-motor som fikk store skader (vann i sylindrene) og derpå følgende reparasjon på kr.50000 pga. manglende slik antihevertanordning. Har lagt en inngående utredning fra Yanmar om denne problematikken i dokumentarkivet. Den er generell, og gjelder like godt for Volvo-motorer. Direkte link her. Den er absolutt å anbefale lest.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og jeg likte spesielt godt anbefalingen om å bruke asbest. :nonod:

Asbest er nok fy, fy nå, men notatet fikk jeg fra Yanmar for 10 år siden, og ikke vet jeg når det var forfattet. Men asbest er da virkelig bra der det er store varmepåkjenninger. Har en del i peisen hjemme! :blush:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har lagt en inngående utredning fra Yanmar om denne problematikken i dokumentarkivet. Den er generell, og gjelder like godt for Volvo-motorer. Direkte link her. Den er absolutt å anbefale lest.

Sitatet er ikke fra Yanmar direkte, men fra boken "diselmotor i båt" av unipower (perkins importør)

 

Boken er et "must" for alle som sysler med bytte eller oppgradering under dørken, og dekker de fleste aspekter av en motor og fremdrifts innstallasjon

Oso

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...
I min Saga 27 har jeg en Yanmar-motor som fikk store skader (vann i sylindrene) og derpå følgende reparasjon på kr.50000 pga. manglende slik antihevertanordning. Har lagt en inngående utredning fra Yanmar om denne problematikken i dokumentarkivet. Den er generell, og gjelder like godt for Volvo-motorer. Direkte link her. Den er absolutt å anbefale lest.

Linken er død, finnes dette dokumentet fortsatt? Ref den Det begynte med litt grå olje... som kom opp i dag.

Link to post
Share on other sites

Jo da, dokumentet finnes fremdeles. Men den gamle linken fra 2005 var fra før jeg fikk eget domene for Sagaforumet. Da gikk den til et subdomene for trudelutt.com. Ny link er: sagaforumet.com/teknisk/avgassanlegg.pdf

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...