Jump to content

Oppussing av 22 fot speedbåt, råd trengs

Båt94

Recommended Posts

Heihei!

Jeg har gått til innkjøp av en 22 foting (ukjent merke) som jeg skal pusse opp i vinter.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Her ser dere da litt hva jeg har å holde på med i vinter. Foresten noen som kjenner igjen skroget og har anelse om hvem som har produsert det?

Planen er å rive ut det siste som er igjen av treverk og få lagt en solid bunn. Forrige eier bygde om til innenbords motor, men stoler ikke helt på løsningen han brukte( tynn finérplate i hekken)

Pros and cons på hva jeg bør gå for av innenbords og utenbords?

Må jeg ha stringers i bunnen? Bunnen er steinhard og kjennes ganske solid ut.

Har ikke allverden av erfaring men har tross alt hele vinteren på meg, og vet at jeg har kommet til riktig sted når det kommer til tips og triks fra dyktige båtfolk.

Mvh Thomas

Det er vel ikke et slit å holde på med hobbyarbeid! Bare kos det!

Såvidt jeg kan se av bildene så har båten allerede motorbrønn? Stemmer dette, eller er bunnen av denne skåret ut og ombygget for å passe til drev i stedet for utenbords? Litt bedre bilder av hekken hadde gjort seg...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...