KARILLA Startet 12.August.2014 Link til dette innlegget Startet 12.August.2014 Er der noen som har erfaring med bruk av Navionics sin app Boating Europe HD på Ipad uten GPS. Slik jeg leser det så vil programmet bruke GPS fra plotteren så lenge de er koblet sammen trådløst. Trådløs oppkobling mot plotter ( Raymarine E 127) er etablert og gulesider sine sjøkart finner tilsynelatende min posisjon uten at jeg er tilknyttet andre wifi nett enn det som tilhører plotteren. Om noen har erfaring med synk mot kart i plotteren fra App som beskrevet i link under så ville det vært spennende å høre disse. http://www.navionics.com/en/mobile-pc-app Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
KARILLA Svart 13.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Har nå innstalert Navionics App og denne fungerer utmerket ved bruk av WIFI til plotteren og plotterens GPS. Mange kjekke muligheter i app og det oppleves enkelt lage ruter, faktisk så finnes det en autoroute funksjon som ser ut til å fungere også. Når det gjelder oppdatering av plotterens kart ved hjelp av Ipad så fungerer også dette, men her må det mer testing og erfaring til før jeg kan konkludere med at dette er enklere enn å putte kartbrikken i PCen for oppdatering. Håper også at ruter som er laget på Ipad kan overføres til plotteren, dette gjenstår å prøve ut. Til info så er Ipad gen 3 med kun wifi( ikke simkort) og plotteren av type Raymarine E 127 som kan knyttes trådløst mot Ipad. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.