saski Startet 13.August.2014 Link til dette innlegget Startet 13.August.2014 noen med erfaring med hempels Alusafe ? hos meg funker funker det ikke, det gror like bra uten som med. Link to post
saski Svart 13.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) jøss kom den allikevel fikk bare feilmeldinger fra den andre posten jeg la inn.. hmm.. man kan SLETTE hele denne posten da den andre dukker opp allikevel? Redigert 13.August.2014 av saski (see edit history) Link to post
Trigger800 Svart 18.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Har samme (dårlige) erfaring med Hempel Alusafe. På en Buster X. Men det er vel kun den som er godkjent av Buster? Tips å få - noen som har erfaring med anbefalingsverdig stoff ? Min første sesong bak meg med alu båt i sommer. Skuffende erfaring at det gror så fort på den. Link to post
Tskjei Svart 18.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Kan bruke jotun non stop i grå eller hvit. Ellers jobbes det med buster og jotun for ett godkjent bunnstoff ;) Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2015 Bruker Hempel sort og har ingen grunn til å si at det ikke virker Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Viknes 6BY Svart 19.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2015 Jot nonstop er vel kobberasert og ikke anbefalt på alubåt? Mener seajet 034 er beregnet på alubåt da det kun inneholder toxic og ikke kobber. Selv sverger jeg til nonstop, men så har jeg glassfiber båt. Dette er suverent det beste stoffet Link to post
Tskjei Svart 19.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2015 Jot nonstop er vel kobberasert og ikke anbefalt på alubåt? Mener seajet 034 er beregnet på alubåt da det kun inneholder toxic og ikke kobber. Selv sverger jeg til nonstop, men så har jeg glassfiber båt. Dette er suverent det beste stoffet Jotun nonstop i hvit og grå kan brukes på alubåt. Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2015 På seajet sin står det at båten må primes for å unngå kontakt med alu, så den er bannlyst for min del. Den inneholder også kobber, så eg vart overaska at leverandør anbefalte den. Eg bruker hempel sin nå, men har ikkje vert oppe på 2 år for å sjå om det er bedre el verre en forrige bunnstoff. Gror uansett. Forrige bunnstoff var noe fra jotun som var kjøpt hos lokal produsent av aluminiumsbåter. Men de slutta med løssalg :-( Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn