Jump to content

Tiltmotor VP drev +trimplan +lading...


Nadheim

Recommended Posts

Har et VP 290 drev koblet til en AQ200D (dvs 5.0l GM). Tiltmekanismen (det er ikke powertrim på drevet) fungerer ikke etter en hendelse hvor drevet ble hindret på vei opp.

På samme tid sluttet motoren å lade batteriene, og dette har heller ikke fungert siden.

Trimplan (Bennet) sluttet også å fungere på eksakt samme tid.

 

Jeg er usikker på om dette er en sikring av noe slag, eller om tiltmotor og lading (generator), samt trimplan tilfeldigvis tok kvelden samtidig.

 

Sitter det en hovedsikring på motoren? Evnt hvor?

 

Eller har jeg rett og slett hatt uflaks x 3?

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan dette er koblet på et drev med tiltemekanisme, men på mitt drev med powertrim så er strømforsyningen hentet via + på startmotoren. I mellom startmotoren og ledningen er det imidlertid noe jeg først trodde var en koblingsskinne men som jeg senere fant ut var en 50 amp sikring. Hos meg var det også koblet andre strømforbrukere på denne koblingsskinnen/sikringen.

 

Hvis det er noe tilsvarende kobling på din tiltmotor så kan det kanskje være en lignende sikring som har tatt kvelden? Ny sikring fra Volvo skal vist være ganske dyr.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

På bagbord side af motoren sidder der en automatsikring der tager strømmen til tændingen - sidder mellem hovedkabel på starteren og tændingsnøglen. Hvis den er slåt ud kan du ikke starte og får heller ikke styrespænding til din tiltmotor. det er en rød knap på en sort holder.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Har et spørsmål som jeg legger inn under denne tråden siden den handler om tiltmotor.

På mitt 280 drev mangler tiltmotoren. Skulle kjøpe en ny,men fant ut at den kostet rundt 4000 kr. Fikk da høre at det var omtrent den samme motoren som Volvo bruker til vindusviskerene i bil verden. Noen andre som har hørt om dette og vet fra hvilken model dette gjalt?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...