Jump to content

Lofrans Leopard ankervinsj

Lyst

Recommended Posts

Hei alle eksperter der ute!

Er det noen som har kjennskap til denne vinsjen og i tilfelle hvilke vinsj som kan erstatte den?

Følgende skjedde i sommer: Det blåser 12 m/s og vi ligger på svai. Men, så mister Bruceankeret festet, og vi driver mot

to skjær. Rett før vi grunnstøter, får vi startet motoren og kjører hardt opp mot vinden, samtidig som vi kjører ankeret inn.

Vi redder båten, men ankervinsjen virker ikke etter denne manøveren. Motoren går, men den tar ikke inn kjettingen.

Er det noen som har hatt lignende problem med Lofrans, og hvis vi ikke kan reparere den, hvilken vinsj bør vi så kjøpe?

Motoren ligger horisontalt under dekk. Flaten på vinsjen over dekk er på hele 27x19,5 cm.

Vennlig hilsen

"Lyst"

• 3 uker senere...

bilde

Takk for svar. Som du ser så er det ingen vingemutter på denne vinsjen. Jeg prøvde å stramme til skruen på toppen med vinsjhåndtaket til Lofrans, men uten resultat. Nå har jeg endelig klart å demontere motor og giret. Feilen må være inne i giret, men jeg har ikke mye lyst til å åpne det. Jeg får prøve å finne en mekaniker i osloområdet. Noen tips?

Lyst

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...