Daniel Duppsko Startet 14.August.2014 Del på Facebook Startet 14.August.2014 Wireren på vinsjen til Hammer-hengeren min ser sliten ut (tvunnet seg 'fra hverandre' noen steder og har noen 'knekk). Ser ut til å være en 7mm stålwire med en kjerne av et slags tau (kan skimtes inni wiren der ståltrådene har gått litt fra hverandre). Legger ved et bilde av merkingen på vinsjen. Ser den er ment for en 7mm wire, men jeg skulle gjerne ha blitt forklart hva 1770N/mm2 betyr i praksis? Noen som kan fortelle meg hva det blir i bruddstyrke for eksempel? Tips til hvor jeg skal kjøpe ny wire? Må det være av den samme typen med "tau-kjerne"? Har denne type wire et eget navn? Må kunne trekke opp båt på ca 1200 kg fra en gjennomsnittelig grei betongrampe vi har i båthavna. Anbefalt dimensjon ut ifra dette? På forhånd takk for alle tips til en grønnskolling - også angående vinsj og wire. :) Sitér dette innlegget SP655 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.