Jump to content

volvo penta 105 86 mod -Ingen tenning etter skifte av startmotor

Mercury_

Recommended Posts

Det kan hende du må trekke ny jordingsledning fra starter til batteri. Det måtte jeg når jeg byttet på min TAMD30 (vil tro det er denne du har)

Ellers så røyk det et relè som sitter i koblingsboksen på toppen framme på motoren. Dette relèet hadde La-Sa i Son på lager. 846762

bilde

Sitter på styrbord side i denne boksen:

bilde

Du kan prøve "skrutrekkertesten" mellom + og - inne i boksen, om du tør. Da finner du ut om starter slår inn utenom relèet. U C ?

Redigert av Worry II (see edit history)

Det er 105 hk motor men usikker på navn ettersom det ikke er min motor. Hva er grunnen for det må ny jordkabel til?

Er det sikring på alle ovenfor startmotor?

Jeg kan jo koble på den gamle starteren og se om jeg får tenning da.

Men forstod ikke hvor jeg skulle ta skrujerntesten. Inni boksen med rele og sikring eller på startmotoren?

Skal sjekke ut motor. Men alt fungerte helt fint når jeg tok en startledning fra jord på starteren til svart på batt. Altså slik som et tips var her. Forstår ikke hvorfor jordkabelen skal bli ødelagt på den tiden jeg skiftet ut den gamle. Men jeg får uansett legge opp ny jord, så er alt iorden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...