Mercury_ Startet 15.August.2014 Del på Facebook Startet 15.August.2014 Har nettop skiftet startmotor, men det er ikke strøm til nøkkelen. Instrumentpanelet virker ikke men lys, pumper osv fungerer. Betyr det at jeg har koblet ledninger feil, eller har det gått noen rele. Sikringene ser ok ut. Koblet 3 røde på en kontakt, en gul-rød på en annen og svart bakerst på startmotoren. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 (redigert) Det kan hende du må trekke ny jordingsledning fra starter til batteri. Det måtte jeg når jeg byttet på min TAMD30 (vil tro det er denne du har) Ellers så røyk det et relè som sitter i koblingsboksen på toppen framme på motoren. Dette relèet hadde La-Sa i Son på lager. 846762 Sitter på styrbord side i denne boksen: Du kan prøve "skrutrekkertesten" mellom + og - inne i boksen, om du tør. Da finner du ut om starter slår inn utenom relèet. U C ? Redigert 15.August.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 (redigert) Er det AQ 105 du har, kan du sjekke sikringen som skal sitte over startmotoren. Automatsikring? Sikringen sitter i en kabel som går fra startmotoren til kabelkontakten og videre til startbryteren. (Jeg har ikke kjennskap til denne motoren, men har kikket på skjema). Redigert 15.August.2014 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mercury_ Svart 15.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2014 Det er 105 hk motor men usikker på navn ettersom det ikke er min motor. Hva er grunnen for det må ny jordkabel til? Er det sikring på alle ovenfor startmotor? Jeg kan jo koble på den gamle starteren og se om jeg får tenning da. Men forstod ikke hvor jeg skulle ta skrujerntesten. Inni boksen med rele og sikring eller på startmotoren? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Det er vel ikke enkelt i tipse når vi ikke vet hva slags motor dette gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Det er sannsynligvis en sikring mellom startmotor og startbryteren. Hvor den sitter er ? Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 ta bilde av motoren så er det nok lettere og få hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
Mercury_ Svart 16.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2014 Skal sjekke ut motor. Men alt fungerte helt fint når jeg tok en startledning fra jord på starteren til svart på batt. Altså slik som et tips var her. Forstår ikke hvorfor jordkabelen skal bli ødelagt på den tiden jeg skiftet ut den gamle. Men jeg får uansett legge opp ny jord, så er alt iorden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.