Jump to content

VP B20 med drev, tung styring og vanskelig å få i gir


Lars1982

Recommended Posts

Hei alle sammen.
Har etter mye lesing her inne klart og bli medlem.
Har noen spørsmål rundt en vp b20 motor og agreggat. Båten jeg har kjøpt er en Nordkapp 17 fra 76 og motor fra samme år. Har skjønt at det er mange her inne som har peiling på b20 motorer og som har mange gode tips og triks.
Problemene mine er som følger:
*Veldig tung på styringa. Har koblet fra styrevaier bak motoren og da gikk den greit, men agreggatet er veldig tungt og svinge på for hånd. Noen tips til dette problemet.
(Har fylt på med fett)
* giret er veldig tungt/vanskelig og få i gir både forover og bakover. Har peilet giroljen og her var det plenty med olje. Når man setter båten i gir bakover( som er veldig tungt) er det akkurat som att den gir gass før den hopper i gir, noe som er veldig irriterende da båten hiver seg bakover når den først kommer i gir.
Har skrudd av gassvaier på agreggatet og testet, da gikk den helt greit så regner ikke med at det er noe galt med vaieren??
Vaieren er koblet til en type z-arm( hvis det heter det) som igjen er skrudd fast i et stag som går igjennom agreggatet. Dette staget vet jeg ikke om skal være litt tungt/vanskelig og vri opp og ned. Det var ivertfall tung og vri opp og ned for hånd. Noen som har en god løsning på dette problemet.
Dere får bare beklager at jeg ikke kan alle ord og utrykk for hva ting heter på motor og agreggat da det er første gang jeg har hatt innboard motor. ( kanskje ikke lurt og begynne med en 76 mod, hehe)
Stor takk for alle tips jeg kan få.

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Volvo b20 motor hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...