Obligatorisk Startet 17.August.2014 Del på Facebook Startet 17.August.2014 Hei, trenger tips og anbefalinger Har siktet meg inn på en NB 840 1996 mod. Virker til og være en praktisk båt. Er Mercruiser 4,2 liter turbodiesel med 220hk med drev, en kurant og driftsikker system? Hva ellers bør eg være ekstra nøye på ved inspeksjon? Antar at servicehefte er eit must? Hvordan er båtmarketet nå ? Er det rom for og prute prisen ned, og evt hvor mye på en båt til 500 000- 600 000? Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 Hvordan fungerer soveplassen i salongen? Er det brukanes og praktisk? (trenger mest mulig rom pga 3 barn 1-7år..). Gi gjerne tips på hvordan det er mest praktisk og legge en 1åring i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Spør du meg; hvis dette er antydet pris, er det en latterlig høy pris for en snart 20 år gml båt, der du kan risikere store utlegg med drev og gjerne også motor (hvis du er uheldig). Jeg ville satset på et enklere konsept som nybegynner eller en med fast aksling. Har du et budsjett på 5-600 000, skulle mulighetsrommmet være stort. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Obligatorisk Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 Enklere konsept? Vi ønsker denne båten til bruk hele året, helger og ferie. (som en hytte) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 (redigert) Ja, jeg skjønte forsåvidt det. Og jeg ser utfordringen med 3 små barn i båt. Synes allikevel disse båtene er overpriset og jeg ville sett etter en med fast aksling. Alternativ kan jo være en Saga 32. Lagt til: Du får nok bedre råd fra de som eier disse båtene, men et raskt søk gir treff på flere med Yanmar 222 hk og fast aksling. Gå for noe i den retning. Det er jo ikke mer enn 4 køyeplasser i disse båtene, men minstemann kan jo ligge i forkabin sammen med rederiets ledelse. Har også sett noen som har bygget en liten køy på tvers over de 2 framme, for å få plass til en liten krabat. Redigert 17.August.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
2556cb Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Man får jo NB840 med fast aksling også da. Men de ligger litt høyere i pris. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 For den prisen (600.000,-) skal du kunne få deg ett bra eksemplar av 870 fra rundt 2002 med fast aksling og 222hk Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 Er Yanmar mye bedre enn Mercruiser? Sitér dette innlegget Link to post
weedy Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Hei. Vi kjøpte vantro sin Fjord 880 ifjor og er meget godt fornøyd med den. Vi har tvillinger på 3 og en på 7. Båtlivet går mye bedre etterhvert som barna blir større. Det som var viktig for oss var at Fjorden er ganske høy innvendig og har høyt rekkverk rundt taket på akterkabinen. Er kun to veier ut av båten og de har jeg stort sett oversikt over. Alle barna sover i formingen og stort sett havner jeg også der. Da finner jeg kosetepper smokker og soveposer når de forsvinner uten at jeg våkner for mye . Dette er første båten vår og kan absolutt anbefale fast aksling,diesel og baugpropell. Lykke til med jakten.... Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Er Yanmar mye bedre enn Mercruiser? Er opel mye bedre en ford? Er nok like mange meninger om det som det er båteiere på dette forumet ;) Men jeg vil påstå at den er mer driftsikker ja... dyre deler dog.. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 Takker Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Vi har en 2002 mod NB 840 fly med Mercruiser 250 hk med bravo 3 drev og er godt fornøyd med det. Romslig og godbåt som vi bruker stort sett hele året. Angående motortype og valget mellom drev/aksling avhenger mye om du har planer om å gjøre vedlikeholdet selv eller sette det bort. Har tidligere hatt båter med aksling og det er ikke tvil om at det er mye enklere vedlikehold på dem. Hva motor angår regnes vel Yanmar som noe av det mest driftssikre som finnes, men med noen delepriser som kan skemme vettet av folk. Heldigvis trenger de sjelden deler da. Mercruiseren har mer normale delepriser, ja enkelte deler er direkte rimelige. Vår passerte 1000 driftstimer i sommer og har ikke skapt de helt store bekymringene, veldig lettstartet og overhode ingen eksosrøyk. En ting jeg stadig begeistes over med NB 840 er at det meste er enkelt og tilrettelagt for vedlikehold, de fleste ting som behøver ettersyn er lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.