Jump to content

Hurrycane 370 med 9,9 hk går kun i 23 knop

skater 13

Recommended Posts

du sa i en tidligere post du måtte ha 40kg ballast i baugen for at den ikke skulle hoppe? ikke bra for farta å måtte ha ballast i en slik båt.

jeg spurte også hvordan tilten var satt men det fikk jeg ikke svar på :smiley:

Du sa vel også at det ikke er en hurricane, men en skater 13 , som ser lik ut

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

men eg vill jo ha den til og gå fortere

Det forstår vi, men her er det noen enkle lover som gjelder.

Har du riktig propell og motoren er i orden er det lite du kan gjøre. 15Hk er rett og slett ikke nok effekt til å få båten til å gå fortere

Hvis motoren er i orden kan du allikevel få mer fart hvis du har en av nedenforstående situasjoner og retter feilen :

1) Du har en skadet propell

2) En propell med for liten stigning som får motoren til å gå på for høyt turtell

2) For stor propell som motoren ikke orker å dra, men det er mindre sannsynlig på en liten lett båt.

Propellen er båtens gir, valg av rikitig propell er avgjørene for utnyttelse av motoren

Redigert av Røilen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...