Jump to content

Trenger råd til barne sikkring

joelle

Recommended Posts

Da er båten snart på vannet og det er tid til og tenke gjenom det praktiske med småen.

Vi har bestemt att forpiken ska bli "gutterom" men det er ett problem som melder seg.

Når han våkner (både på natta og morra) så steller han seg opp eller krabber rundt.

Vill ikke gjerne att han ska dette ut av sengen og ned på dørka.

Jeg har tanker om att prøve og sikkre med en eller annen typ av rekke netting og kanskje bruke to mantauvs støtter som feste. Men inne jeg begynner og bli for mye petter smart tenkte jeg høre hvis det er noen som har gjort en god løsning tidligere.

Ni ser på bildet hvordan forpiken ser ut.Bilde

Tror jeg ville plassert netting i hele åpningen, da med øyeskruer langs benkene og døråpning, slik at netting også vil dekke "hullet" uten fare for å ramle ned. Nettingen du får kjøpt er meget "tøyelig" i alle retninger. Koster svært lite på Maritim i den størrelse du trenger.

Årsaken til det er at guttungen selvsagt ikke trenger så stor soveplass, men at han da får et eget sted å leke når dere oppholder dere inni båten, eller ferdes ved dårlig vær hvor det er tryggest at han holder seg innenbords.

Et annet moment er at når dere gjør det på denne måten, kan barnet leke litt om morgenen før dere nødvendigvis trenger å stå opp. Dere trenger da ikke være redd for at barnet skulle kunne klare å forsere mindre køye, for å gå ut eksempelvis.

Synes det er flott å se at du med flere tenker sikkerhet for barna. Jeg har også brukt en del tid i år på dette, med de tragiske hendelser med forulykkede barn i fjor i minne.

Minstemann hos oss er snart 3 år. Tenker mye på sikkerhet rundt ham. Men vi har også anskaffet oss en skipshund, og la meg derfor ned på alle fire forleden for å se hva denne valpen kunne få tak i. Dette resulterte i litt endringer ja. Deriblant et lite sted med synlig gass-slange som måtte dekkes til. Heldigvis var der ingen ledninger "åpenlyst".

Lykke til.

Den har jeg ikke tenkt på. Jeg har kun fokusert på denne U formen i slutten av senga. Har du noen ide om hvordan jeg fester den in i skroget?

<{POST_SNAPBACK}>

Bor hull i skroget, skiver og muttre på utsiden... :lol:

Seriøst - du kan kanskje borre hull i de hyllene fra øverst til nederst, og montere en øyebolt på undersiden, med kuppelmutter på oversiden. Burde bli ganske pent og anonymt det vel ?

Suzuki

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...