Jump to content

Nybegynner, værforhold.


Jeanett

Recommended Posts

Hei :)

 

Jeg lurer på om det er best værforhold i Nordsjøen i begynnelsen av april eller mot slutten av mai?

Vet at det ikke går an å spå, men sånn generelt :)

 

Jeg tenker på å seile med Statsraad Lemkuhl til Shetland og vil bestille den turen med størst sannsynlighet for bra vær :)

 

Håper på svar :)

Link to post
Share on other sites

Klart varmest i slutten av mai. Å krysse nordsjøen i begynnelsen av april er ikke bare trivelig. Ut fra min kunnskap (som er kvalifisert gjetting) er det også mindre vind i mai, kan få en slenger av en vinterstorm i april. Jeg har seilt litt frem og tilbake her, jeg ville ikke gått i begynnelsen på april uten å ha mye tid til å vente på været. Slutten av mai er rutine.

Link to post
Share on other sites

Hvis begge tidspunktene passer like fint for deg, ville jeg gått for slutten av mai. Da har du mulighet til å få deg en forsmak på sommeren hvis du er heldig. Selvfølgelig helt umulig å spå været så lenge i forveien, men det er vel en større sannsynlig for kraftigere vind i begynnelsen av april.

Det blir sikkert en flott tur uansett :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...