kdtran Startet 18.August.2014 Del på Facebook Startet 18.August.2014 Kjøpte meg en eldre Windy 9800 i sommer, og planlegger å gjøre enkelte oppgraderinger av denne i løpet av vinteren. Jeg planlegger blant annet å lage en kombinert vegg/hylle/teknisk rom seksjon i hode enden av stikk kabinen. Har sett på bilder at modellene som ble bygget senere enn min 1986 modell har en slik vegg, mens det i min båt kun er vinylbelagt skrogside der. Hvordan fester jeg best "lekter" mot skutesiden? Kan jeg bruke fleksibelt konstruksjonslim type byggfix/superfix , eller anbefales det at jeg støper fast treklosser som jeg så skrur den nye veggen fast i? Tenker å bruke teak finer til selve veggen for å få det så likt som mulig det som ble levert originalt i båttypen. Tips mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Uten å være altfor skråsikker så tror jeg nok at jeg ville stole mest på løsningen med å støpe fast festepunkter med epoxy og litt glassfibermatte. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.August.2014 Del på Facebook Svart 18.August.2014 Har brukt dette produktet med hell for liming av diverse kryssfinerplater på skott/skuteside ift. montering av div. utstyr: http://www.clasohlson.com/no/Pattex-Total-Fix-PL300-montasjelim-og-fugemasse/Pr349784003 Hvis du får limt fast noen passende lekter flere steder slik at det ikke blir "bend" på de under belastning, men kun sideveis krefter så tror jeg dette sitter til "kingdom come". Jeg prøvde å få løs en slik plate en gang jeg hadde ombestemt meg, men måtte gi det opp...Avfetting og litt rubbing i forkant av liming er sikkert ikke feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.