Jump to content

Midtkabin eller akterkabin på familiebåten?


Edh10

Recommended Posts

Takker for tips:-) Ønsker en båt med marsjfart på 15 knop+ og da faller mange snekker ut av bildet dessverre. Joda 850 kan jo være et alternativ men de blir veldig dyre.

 

På listen per dags dato:

- Marex 280

- Scand Tropic

- Agder 8000tc

 

Usikre:

- Nidelv 28 (Dyr. Ligger en 2004 modell ute for 600.-)

- Ramin/skagerak 9000 (Litt "ukurant", kjenner ikke typen så godt)

- Inter 9000 (Dyr)

- Scand Nautic (Vet ikke om jeg liker den midtstilte førerposisjonen og at det bare er en "benk" å sitte på ved akterkabinen)

- Scand Baltic (Dyr og stor men sikkert den beste familiebåten)

 

Ikke lett disse valgene.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Interessant tråd dette! Mange gode og reflekterte poeng. Jeg har erfaring med 2 akterkabin-båter: Nidelv 26 og 28. Begge synes jeg har for trange køyer. Jeg har også "prøvelagt" en del andre båter med akterkabin og er enig med Slogmåken i at Marex 280 har en av de romsligere akterkabinene. Husk at årsaken til at denne båten heter 280 er at den er 2,80 m bred. Nidelv 28 er 3,05 m bred. Jeg opplever dette som en relativt dramatisk forskjell, der Marex 280 oppleves veldig trang i cockpit. Her er Nidelv 28 romslig. Scand Tropic liker jeg ikke så godt, men en kamerat har denne båten og er storfornøyd. Scand Baltic er nok kongebåten i dette segmentet. Her er alt romslig; enkelt og greit! Umiddelbart mer skipsfølelse.

 

Jeg vil anbefale midtkabin og ville vektlagt god plass i cockpit inkludert akterport og god tilgang til badeplattform. Kjekt i båsen (bakke inn båten og "gå rett ombord") og i gjestehavn. All den klatringen blir en lei av etterhvert. Husk å ta med fruen og prøveligg midtkabinen, uten å overdrive. He, he.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...