Jump to content

Synd det er så langt til Statene!!

Smiley

Recommended Posts

...og godt er det!  :smash:

mvh

harBayliner

<{POST_SNAPBACK}>

Begynner å forstå at du muligens har brent deg på dette :eek::yesnod:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Gråte sammen ??

Er jeg den eneste som er fornøyd med min import båt da mon tro... Jeg er i allefall kjempe fornøyd med det kjøpet jeg foretok i USA i 2001

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Fint å høre at noen er fornøyd jeg ville tro at dette er flertallet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

hva gråter dere for? agentens oppførsel/ ce-merkinga/ båtens tilstand ved ankomst/ hvis bensin: kostnadene ved

å fylle tanken?

barx (som synes baylinerene er fine)

<{POST_SNAPBACK}>

Vi gråter vel med et glimt i øyet :wink:

Jeg tror vel mine problemer er små i forhold til andre jeg har snakket med og lest om på dette fora.

Jeg slet vel litt med agenten som ikke klarte å holde pris og utstyrs nivået blant annet, men jeg fikk båt og den var helt grei. ( riktig nok ikke den jeg fikk bilde av) . Man må jo være klar over at man tar faktisk en kalkulert risiko ved å sende av gårde en haug med kroner ut i det store intet uten å ha sett noe annet en noen bilder og snakket med noen på telefon.

Nå tok jeg også inn båten i 2003,så da var vel dette med CE merking litt enklere.

Når dette er sagt, så tror jeg nok ikke jeg ville gjort det samme igjen etter det jeg har erfart. Jeg sov dårlig en del netter på den tiden og med dagens skjerpede CE krav så hadde jeg nok kjøpt båt i Norge.

Bayliner eier som har fått noen erfaringer, men har kommet ned på bena. :yesnod:

Vi gråter vel med et glimt i øyet :wink:

Jeg tror vel mine problemer er små i forhold til andre jeg har snakket med og lest om på dette fora.

Jeg slet vel litt med agenten som ikke klarte å holde pris og utstyrs nivået blant annet, men jeg fikk båt og den var helt grei. ( riktig nok ikke den jeg fikk bilde av) . Man må jo være klar over at man tar faktisk en kalkulert risiko ved å sende av gårde en haug med kroner ut i det store intet uten å ha sett noe annet en noen bilder og snakket med noen på telefon.

Nå tok jeg også inn båten i 2003,så da var vel dette med CE merking litt enklere.

Når dette er sagt, så tror jeg nok ikke jeg ville gjort det samme igjen etter det jeg har erfart. Jeg sov dårlig en del netter på den tiden og med dagens skjerpede CE krav så hadde jeg nok kjøpt båt i Norge.

Bayliner eier som har fått noen erfaringer, men har kommet ned på bena. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Hva mener du med at det var lettere i 2003..

Min båt kom i 2001 og er registrert nå , men ikke CE merket som eg vet.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Hva mener du med at det var lettere i 2003..

Min båt kom i 2001 og er registrert nå , men ikke CE merket som eg vet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fikk båten ferdig CE merket. Han som tok inn båten brukte et firma i statene som gjorde det før den ble sent over. Jeg fikk med en bruks anvisning et skilt i båten og en samsvarsærklæring.

Med dette fikk jeg tollet inn båten og registrert den i småbåtregistert. Sev om jeg tok inn båten uten motor. Jeg tror etter det jeg har lest ikke går i dag. Nå skal vel hver båt nærmest type godkjennes etter dagens standar med alt det innebærer.

Spør av uvitenhet!

Er det slik at de båtene som ofte blir importert fra statene er utrangerte båter som er kondemnert av forsikringselskaper og/eller us coast-guard (tilsvarende veritas i norge) pga skader etc?

Isåfall er vel ikke de noe mer sjødyktige i norge????

Eller er jeg helt på jordet?

Mvh

Redigert av firefighter (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...