Smiley Startet 21.April.2005 Link til dette innlegget Startet 21.April.2005 (redigert) Fant denne på ebay. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...bayphotohosting Synd det er så lang dyr frakt, for her var det flere prosjekter til en rimelig penge! Redigert 21.April.2005 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
unknownuser Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 ...Synd det er så langt til Statene!!... <{POST_SNAPBACK}> ...og godt er det! mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 ...og godt er det! mvh harBayliner <{POST_SNAPBACK}> Begynner å forstå at du muligens har brent deg på dette Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
erwin-abel Svart 21.April.2005 Link til dette innlegget Svart 21.April.2005 ...og godt er det! mvh harBayliner <{POST_SNAPBACK}> Kansje vi skal danne en støtte forrening for import båt eiere. Så kan vi gråte litt sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Gråte sammen ?? Er jeg den eneste som er fornøyd med min import båt da mon tro... Jeg er i allefall kjempe fornøyd med det kjøpet jeg foretok i USA i 2001 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jon-Kåre Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Fint å høre at noen er fornøyd jeg ville tro at dette er flertallet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
barx Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 (redigert) Kansje vi skal danne en støtte forrening for import båt eiere. Så kan vi gråte litt sammen. <{POST_SNAPBACK}> hva gråter dere for? agentens oppførsel/ ce-merkinga/ båtens tilstand ved ankomst/ hvis bensin: kostnadene ved å fylle tanken? barx (som synes baylinerene er fine) Redigert 22.April.2005 av barx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 hva gråter dere for? agentens oppførsel/ ce-merkinga/ båtens tilstand ved ankomst/ hvis bensin: kostnadene ved å fylle tanken? barx (som synes baylinerene er fine) <{POST_SNAPBACK}> Vi gråter vel med et glimt i øyet Jeg tror vel mine problemer er små i forhold til andre jeg har snakket med og lest om på dette fora. Jeg slet vel litt med agenten som ikke klarte å holde pris og utstyrs nivået blant annet, men jeg fikk båt og den var helt grei. ( riktig nok ikke den jeg fikk bilde av) . Man må jo være klar over at man tar faktisk en kalkulert risiko ved å sende av gårde en haug med kroner ut i det store intet uten å ha sett noe annet en noen bilder og snakket med noen på telefon. Nå tok jeg også inn båten i 2003,så da var vel dette med CE merking litt enklere. Når dette er sagt, så tror jeg nok ikke jeg ville gjort det samme igjen etter det jeg har erfart. Jeg sov dårlig en del netter på den tiden og med dagens skjerpede CE krav så hadde jeg nok kjøpt båt i Norge. Bayliner eier som har fått noen erfaringer, men har kommet ned på bena. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Vi gråter vel med et glimt i øyet Jeg tror vel mine problemer er små i forhold til andre jeg har snakket med og lest om på dette fora. Jeg slet vel litt med agenten som ikke klarte å holde pris og utstyrs nivået blant annet, men jeg fikk båt og den var helt grei. ( riktig nok ikke den jeg fikk bilde av) . Man må jo være klar over at man tar faktisk en kalkulert risiko ved å sende av gårde en haug med kroner ut i det store intet uten å ha sett noe annet en noen bilder og snakket med noen på telefon. Nå tok jeg også inn båten i 2003,så da var vel dette med CE merking litt enklere. Når dette er sagt, så tror jeg nok ikke jeg ville gjort det samme igjen etter det jeg har erfart. Jeg sov dårlig en del netter på den tiden og med dagens skjerpede CE krav så hadde jeg nok kjøpt båt i Norge. Bayliner eier som har fått noen erfaringer, men har kommet ned på bena. <{POST_SNAPBACK}> Hva mener du med at det var lettere i 2003.. Min båt kom i 2001 og er registrert nå , men ikke CE merket som eg vet. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
erwin-abel Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 Hva mener du med at det var lettere i 2003.. Min båt kom i 2001 og er registrert nå , men ikke CE merket som eg vet. <{POST_SNAPBACK}> Jeg fikk båten ferdig CE merket. Han som tok inn båten brukte et firma i statene som gjorde det før den ble sent over. Jeg fikk med en bruks anvisning et skilt i båten og en samsvarsærklæring. Med dette fikk jeg tollet inn båten og registrert den i småbåtregistert. Sev om jeg tok inn båten uten motor. Jeg tror etter det jeg har lest ikke går i dag. Nå skal vel hver båt nærmest type godkjennes etter dagens standar med alt det innebærer. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 22.April.2005 Link til dette innlegget Svart 22.April.2005 (redigert) Spør av uvitenhet! Er det slik at de båtene som ofte blir importert fra statene er utrangerte båter som er kondemnert av forsikringselskaper og/eller us coast-guard (tilsvarende veritas i norge) pga skader etc? Isåfall er vel ikke de noe mer sjødyktige i norge???? Eller er jeg helt på jordet? Mvh Redigert 22.April.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.