Sturee Startet 22.August.2014 Link til dette innlegget Startet 22.August.2014 Hei! Min Yamaha har sluttet å lade batteriet virker det som. Den starter og går, men spenninga på batteriet øker ikke. Tidligere i sommer "nødstartet" jeg motoren ved å koble på et annet batteri som jeg koblet ut etter start, er klar over at dette ikke er spesielt lurt, den ladet greit etter dette men nå har den gitt seg. Kan nødstarten ha forårsaket denne feilen eller ville den kutta ladinga med en gang? Setter stor pris på tips til feil/feilsøking! Takk på forhånd :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 (redigert) skjedde på min 60hk, bra etter bytte av ladespole. Før dette har motoren hatt 2 turer under i sjøvann, så tipper det er senskader etter det men, spenning ut på denne spolen kan bli temmelig høy uten belastning, ikke utenkelig at det kan ha tatt knekken på likeretter.. Redigert 23.August.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sturee Svart 23.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Noen måte å sjekke om likeretter har tatt kvelden? Ladespole kan jeg vel teste med en prøvelampe? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Hei! Både ladespolen og diodene i likeretteren kan testes med et ohm-meter (universalinstrument). Selv om det ikke er sikkert at ladekretsen på din motor er helt lik, kan kanskje dette tidligere innlegget være nyttig?: https://baatplassen.no/i/topic/108148-mercury-90hk-2-t-1999-turteller-virker-ikke-likeretterproblem/?hl=likeretter#entry1575695 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 se også i dok.arkivet, mener det ligger manual der om du ikke har funnet den allerede Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.