GP - Rune Startet 23.August.2014 Del på Facebook Startet 23.August.2014 Undrer meg litt over at det er forskjellige produsenter som lager de samme modellene. Jeg har spesielt lagt merke til to båtmerker. Polar selges som nyproduserte fra Polarboat - Herre og Polarboat Hasseltangen AS. Videre ser jeg at Agdeboat og Nye Agder Båtbyggeri bygger de samme modellene. Er dette et sammarbeid? Eller er det flere former i markede for samme modeller? Bare litt nysgjerrig:) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 23.August.2014 Del på Facebook Svart 23.August.2014 Er et sammensurium med hensyn til bruk av former, designselskaper, rettigheter etc. Flere modeller vi forbinder med Askeladden selges i utlandet som Parker Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 23.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2014 Skjønner egentlig at det er mer utbredt når det er utenlandske produksjonsselskaper som bygger for flere merker. Eks. på dette er også Oceanmaster, men syntes det er litt underlig at det sitter båtbyggere relativt tett her i Norge som bygger samme båtmodeller. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.August.2014 Del på Facebook Svart 23.August.2014 Eks. på dette er også Oceanmaster, men syntes det er litt underlig at det sitter båtbyggere relativt tett her i Norge som bygger samme båtmodeller. Det er billigere å kjøpe former eller ferdige skrog og foredle dette til ferdige båter, enn å utvikle nye skrog fra bunnen selv. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.