phrodejo Startet 24.August.2014 Del på Facebook Startet 24.August.2014 Hei. Jeg har en Albin 18 550 snekke. Den har pr i dag en DV10 Bukh Diesel. Den sviver fint og har blitt passet godt på, men nå går det aaaalt for tregt fremover. Tenkte selge motor og sette inn noe som får båten over 10 knop. Jeg har aldri byttet motor i ei sjekte tidligere. Er det noe problem? Noe man bør se opp for. Finnes det noen oversikt over hva som kan passe inn i kassa. Takker for alle tips :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.August.2014 Del på Facebook Svart 24.August.2014 Hei Velkommen til forumet. Å få ei snekka opp i 10 knop er vel fysisk umogeleg. Ask Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 24.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2014 ok? Naboens Polar går noen å 20 knop. Flaps og litt større motor gjør underverker Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.August.2014 Del på Facebook Svart 24.August.2014 Ok. Håpar du har rett. Ask Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 24.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2014 Så det er altså umulig? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 24.August.2014 Del på Facebook Svart 24.August.2014 (redigert) Polar 770 har halvplanerskrog, mens din har nok fortrengerskrog. Fortrengerskroget graver seg mye ned og farten vil ikke øke betraktelig. Noe vil selvsagt flaps hjelpe. Tommelfingerregelen er at meter i vannlinje = fart i knop. For å få farten over skrogfarten kreves mye krefter. Redigert 24.August.2014 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 (redigert) 1 meter lang flaps vil i teorien gi deg en knop ekstra. Så en flaps på 3-4 meters lengde vil kanskje få deg opp i over 10 knop. Litt upraktisk kanskje? Redigert 25.August.2014 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
phrodejo Svart 25.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2014 Aha.. Da har vi et forklarende svar :-) Tror jeg må revurdere planene mine da. Får vel se oss om etter ny båt tror jeg. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Det er nok det beste ja. Så kan heller noen andre med bedre tid overta stellet av Albinen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.