Jump to content

Valg av RIB med overnatting for 2

Brig'en

Recommended Posts

Vi har alltid hatt RIB, og ønsker forsåvidt å fortsette med det. Lite som slår sjødyktigheten til en RIB i forhold til størrelse.

Vi ønsker nå en båt med enkel overnattingsmulighet for to personer slik at man kan ha denne muligheten når man er på tur.

Pr. nå er vi på en sort BRIG Navigator 610, og vurderte en sort Brig Eagle 780 før overnattingsspørsmålet dukket opp. Fruen falt pladask for Ibiza Sport 25 cabin. Spørsmålet er, har denne like gode sjøegenskaper som en tradisjonell RIB i samme størrelse? Vi ønsker designkategori B, og denne er kun C.

Vi har også sett på brukt Capelli 850 og Capelli 900, som er mer i min ånd men her var visst ikke fargen riktig.... (gjelder å ha sjefen i heimen med på notene)

Spørsmålet mitt er om det finnes alternativer til RIB som har følgende egenskaper:

*Svært god sjødyktighet

*Gode fartsresurser (40-50 knuter)

*Grei plassering for stor plotter og (helst) radar (targa etc)

*Budsjett drøye 600.000,-

*Minst 200l fueltank

*Utenbords (helst)

Takker for alle innspill til gode båter som jeg ikke har tenkt på :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...