Jump to content

Hvordan bygger/fornyer jeg rimelig dørk i snekke 20 fot ...

Danske

Recommended Posts

Hei - har fået en 20 fot snekke. Dørken er noe sliten og jeg lurer på å skifte den eller gjøre "noe?". Optimalt ville jeg skifte til teak finer, men dette vil koste ca. 6000kr bare i materialer ... jeg skal bruke 2 plater på 244x122 + transport. Så spørgsmålet er om jeg kan slippe rimeligere. Vi taler trods alt om en saga snekke på 20 fot fra 74, så har ikke lyst til å bruke 10 tusinder på dørk..

bilde

bilde

nå står det helt stille i hodet mitt hva firmaet heter. men jeg kjøpte 4 plater av samme størrelse du skal ha til rett over 7000,- av et firma som lager disse i svarstad. så hvis du kjøper platene på riktig sted kan du jo spare endel :)

edit: kjapt googlet.. combicraft i svarstad, nesten halvpris av maritim osv hvis jeg ikke husker helt feil :) kan velge mellom lyse og mørke nater

Redigert av båtløskar (see edit history)

På en 22fot snekke jeg hadde brukte jeg teakfiner, malte på nater og lakket 5 strøk. Ble fint det, og kostet ikke stort. Jeg limte finerplater på 6mm på de gamle dørkplatene. Det er flere som har gjort det her inne, så bare å søke det opp.

Her er flere tips: https://baatplassen.no/i/topic/64174-tips-til-aa-lage-billig-teak-doerk/

Redigert av jørn (see edit history)
  • 4 måneder senere...

Jeg tror ikke barn er noe problem for lakkert dørk. Jeg er vel heller selv et større problem. Men hund?

Dørken min er lettstelt og det er ikke noe problem å ta den med hjem om vinteren for vedlikhold.

Ellers er jeg enig i at båten skal være til bruk og ikke bare til utstilling.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...