Danske Startet 25.August.2014 Del på Facebook Startet 25.August.2014 Hei - har fået en 20 fot snekke. Dørken er noe sliten og jeg lurer på å skifte den eller gjøre "noe?". Optimalt ville jeg skifte til teak finer, men dette vil koste ca. 6000kr bare i materialer ... jeg skal bruke 2 plater på 244x122 + transport. Så spørgsmålet er om jeg kan slippe rimeligere. Vi taler trods alt om en saga snekke på 20 fot fra 74, så har ikke lyst til å bruke 10 tusinder på dørk.. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 på byggmax så får du kjøpt billige matiraler som du da kan bruke men ulempet er at de pleier og være ganske så fuktige så da må du eventuelt legge dem inne til tørk en måned tids. Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 (redigert) nå står det helt stille i hodet mitt hva firmaet heter. men jeg kjøpte 4 plater av samme størrelse du skal ha til rett over 7000,- av et firma som lager disse i svarstad. så hvis du kjøper platene på riktig sted kan du jo spare endel :) edit: kjapt googlet.. combicraft i svarstad, nesten halvpris av maritim osv hvis jeg ikke husker helt feil :) kan velge mellom lyse og mørke nater Redigert 25.August.2014 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 (redigert) På en 22fot snekke jeg hadde brukte jeg teakfiner, malte på nater og lakket 5 strøk. Ble fint det, og kostet ikke stort. Jeg limte finerplater på 6mm på de gamle dørkplatene. Det er flere som har gjort det her inne, så bare å søke det opp. Her er flere tips: https://baatplassen.no/i/topic/64174-tips-til-aa-lage-billig-teak-doerk/ Redigert 25.August.2014 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Jeg har det samme belegget som du har. Hva heter dette belegget og hvor kjøper jeg det? Du kan jo ev bare bytte der det er slitt på din dørk. Det er nok det billigste. Kk Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Feks her: http://www.batbua.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=224755&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=53 Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Belegget heter nautolex Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 I tresnekka Tora har jeg lagd dørkeplater som vist. Jeg har brukt furu- og teakstaver limt på 10mm finer og kantet med teaklister. På det viset går det med lite teak. Detter er dørkeplater i forpiggen og under hardtoppen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Danske Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Vinteren går fort...er ikke kommet til dette projektet enda, men skal snart igang. Vurderer p.t. om ikke det bedste er å legge nytt beleg. Med hund og barn i båten er jeg litt skeptisk til en flott lakk dørk.. Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 5.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Må si det er en flott løsning Nils pils Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Nytt belegg er brukervennlig og lettstelt. Ville heller ha gått for dette enn en lakkert tredørk.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Jeg tror ikke barn er noe problem for lakkert dørk. Jeg er vel heller selv et større problem. Men hund? Dørken min er lettstelt og det er ikke noe problem å ta den med hjem om vinteren for vedlikhold. Ellers er jeg enig i at båten skal være til bruk og ikke bare til utstilling. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
gjeldfri Svart 5.Januar.2015 Del på Facebook Svart 5.Januar.2015 Om du vil ha rimelig og holdbart, kan du bruke forskalingsplater. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.