Jump to content

Yamaha 30hk 2-takt går dårlig

esquiss

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ny i båtverdenen og har nettopp kjøpt en enkel liten skjæregårdsjeep på 13 fot (bever 400) med en langstammet 30 hk Yamaha 2-takt (2002 modell). Jeg opplever at motoren drar svært dårlig, sånn at det tar en god stund før jeg kommer i plan. Jeg har kjørt en gh11 med samme type motor tidligere og da opplevde jeg den som svært hissig og sprek og at båten gikk i plan med en gang. Kan ikke tro at to fot skal ha så mye å si. Jeg målte også farta med gps til ca 19 knop (medstrøms i glomma) - noe som er ca 7 - 8 knop under hva den egentlig skal orke. Denne er direkte lat på alle måter :(

Jeg vil også nevne at når jeg gir full gass så lugger den litt og begynner ikke å dra før jeg kommer opp i turtall. Den kan også stoppe for meg under pådrag. Den vil heller ikke gå riktig på tomgang og stopper etter et halv minutt.

Forrige eier sa de nettopp hadde hatt den på service hvor det ble byttet coil, impeller, ny propell og noen andre ting.

Noen som har tips til hva dette kan være?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...