esquiss Startet 26.August.2014 Del på Facebook Startet 26.August.2014 Hei! Jeg er ny i båtverdenen og har nettopp kjøpt en enkel liten skjæregårdsjeep på 13 fot (bever 400) med en langstammet 30 hk Yamaha 2-takt (2002 modell). Jeg opplever at motoren drar svært dårlig, sånn at det tar en god stund før jeg kommer i plan. Jeg har kjørt en gh11 med samme type motor tidligere og da opplevde jeg den som svært hissig og sprek og at båten gikk i plan med en gang. Kan ikke tro at to fot skal ha så mye å si. Jeg målte også farta med gps til ca 19 knop (medstrøms i glomma) - noe som er ca 7 - 8 knop under hva den egentlig skal orke. Denne er direkte lat på alle måter :( Jeg vil også nevne at når jeg gir full gass så lugger den litt og begynner ikke å dra før jeg kommer opp i turtall. Den kan også stoppe for meg under pådrag. Den vil heller ikke gå riktig på tomgang og stopper etter et halv minutt. Forrige eier sa de nettopp hadde hatt den på service hvor det ble byttet coil, impeller, ny propell og noen andre ting. Noen som har tips til hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 høres jo ut som at den trenger en ny service... ville sjekket kompresjon også Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.