Jump to content

Vinterfiske med Buster Pro?

Stjerneglimt

Recommended Posts

Vurderer anskaffelse av en Buster Magnum Pro til vinterfiske og til korte turer i skjærgården om sommeren. Litt enklerer å ta en kjapp tur alene på sjøen om ettermiddagen med en skjærgårdsjeep enn seilbåten. Båten blir liggende bare noen få meter fra dørstokken :-) Båtene blir som regel levert med Yamaha motor, noe jeg også vil ha. 250 hk burde være ok på en 23 fots båt på litt over 1000 kilo. Ser av noen tråder her på forumet at noen av Busterbåtene har vært plaget med lekkasje og noen har også sunket i fortøyningene. Er det noen som kjenner disse båtene og kan si noe om dem? Pro serien skal være mer solid bygget og tåle litt tøffere bruk. Legger ved et bilde jeg "stjal" fra Finn:

bilde

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

er opptil flere magnumer i havna her, ikke pro modellen da men den vanlige. Ingen som har sunket i fortøyningene hittil iallefall. Disse er normalt utstyrt med 200-225hk hk V6, men er jo også litt lettere enn Pro modellen

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kortversjonen blir å fiske om vinteren ;-). Seilbåten går på land i begynnelsen av oktober, men lysten på noen turer på vannet går ikke over samtidig. Håpet er da å kunne bruke en båt til litt hummerfiske og litt fiske med stang/dorg. Tenker da å sette på en liten motor i tillegg til "hovedmotoren" for å få riktig fart og ikke minst for å øke driftssikkerheten litt. Skal ikke rigge båten som en trollingbåt, men kanskje en enkel teinehaler. Har egentlig ikke lyst på en båt med styrhus, selv om jeg ser fordelen i forhold til varme og ly fra regnet. Båten skal også brukes som "badebåt" om sommeren med litt røffe strandhugg.

Om du er litt skeptisk til denne Busteren,

Er ikke skeptisk til denne versjonen av Buster, den skal være solid og tåle ekstrem bruk, men det hadde vært interessant å høre fra noen som har erfaring med båten. Når det gjelder Polarcirkel så blir det litt for spesielt, men jeg har tro på at det er skikkelig solide greier til sitt bruk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...