Jump to content

problem med ferskvann

seil2014

Recommended Posts

Hei. Jeg mangler vann i kran i byssa og på badet. Pumpa surrer og går men vil aldri stoppe, noe den normalt gjør når det er nok trykk i systemet (normalt 5-10 sek for lukka system). Når jeg åpner kran så freser det først, deretter gurgling. Med andre ord bygger det opp trykk i systemet, men det virker som det ikke nok kommer vann til pumpa og at det er luft i rørene. Tankene er stappfulle og jeg har ingen øvrig indikasjon på lekkasje.

Noen kloke hoder som vet hva jeg bør gjøre?

Beneteau 343, 2004 mod. Ferskvannspumpa i midten. Den til høyre vet jeg ikke hva er. Venstre er nødpumpa tipper jeg.

bilde

Det til høyre er sikkert en ekspansjonstank og på toppen av den er det en ventil. Inni tanken er det en belg ogdet skal være luft på den ene siden og vann på en andre. Drener tanken helt og pass på at det ikke er vann i øvre del av tanken, ventil siden. Ev. Pumpe luft inn via ventil. Pumpen går til det er nok trykk på tanken og starter ikke før det er redusert trykk i systemet. Ellers tror jeg du har en lekkasjepå sugesiden som det nevnes i flere innlegg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...